Kristoffer Gustavsen tar festivalens anbefalinger til hjerte.
Kristoffer Gustavsen tar festivalens anbefaling til hjerte.

SOMMERPRATEN:

– Jeg hadde lett vunnet Ex on the Beach

En variert sommerferie i Italia, Rondane og Wisconsin står på agendaen til Kristoffer.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Kristoffer Gustavsen, PR-rådgiver i Rud Pedersen, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– I sommer skal jeg nyte det beste Italia har å by på, gå fjellturer i Rondane, og dra i bryllup til vertssøsteren min i Wisconsin. Det blir en variert og fabelaktig sommer!

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det er så mange gode sommerminner. Men for meg starter sommeren med OverOslo i juni, og det leverer år etter år. Hytten ved Drøbak er alltid et høydepunkt. Ellers er jeg glad i å fly, og det gjør man jo noen ganger om sommeren. Sol, varme og varme smil er sommer for meg!

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Båtis. Never change a winning team!

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– I Rud Pedersen er jeg så utrolig imponert over hva Gørill Husby Moore har fått til med energiteamet som har vokst kjempefort og er nå etter min mening ledende i Norge. Så hun skal man virkelig se opp for i fremtiden!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Fittekjerring må staves riktig! Det første jeg kommer på er Arbeidstilsynets kampanje for lærere om mobbing. Den reklamen er både litt morsom, men tar også opp et viktig tema i samfunnet vårt. Mobbingen i skolen av både lærere og elever går opp. Det er dermed viktig å sette tema på dagsorden, med etterfølgende tiltak elever og lærere. Vi som samfunn kan ikke miste elever eller lærere ut av skolesystemet for tidlig.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Gjør ting skikkelig fra starten av, og ikke bruk mer tid enn nødvendig. Det er faktisk ingen som synes du er kul fordi du skryter på deg overtidsmat og sene kvelder på kontoret. La kvalitet, tempo og forståelse snakke for seg.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Jeg hadde lett vunnet Ex on the beach, men holder kanskje en knapp på Amazing Race. Det hadde jeg for øvrig også vunnet.

Powered by Labrador CMS