– Jeg synes det er et kvalitetstegn når kommunikasjonsfolk klarer å være både handlekraftige, rolige og hyggelige mennesker når det «koker» overalt.

SOMMERPRATEN:

– Jeg planlegger å gå i shorts hver dag på kontoret mens sjefen er borte

Det er ingen tvil hvilken side du finner Cecilie i debatten om shorts på jobb.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Cecilie Victoria Jensen, rådgiver i First House, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Det blir Norges-ferie i år med bading, volleyball og utforsking av mitt nye 360-kamera. Jeg skal også jobbe litt, så jeg planlegger å gå i shorts hver dag på kontoret mens sjefen er borte. 

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Drømmer meg stadig tilbake til musikkferien jeg var på i Nashville og hjembyen til Elvis i fjor sommer. Har vært forelska i både country og blues siden. Det passer veldig fint når du jobber i First House, for da er du inne i varmen.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Inspira melkesjokolade med cookie dough er en klar vinner, men nå har den også fått konkurranse av Royal lakris-is. Altså, hvorfor heter den ikke «Lakr-is?.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Jeg synes det er et kvalitetstegn når kommunikasjonsfolk klarer å være både handlekraftige, rolige og hyggelige mennesker når det «koker» overalt. Embetsverket og politikken har flere av dem, og jeg har lyst til å trekke særlig frem Anne Nordskog på Statsministerens kontor.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Det er sikkert mange gode kampanjer som fortjener skryt, men jeg får lyst til å trekke frem en som jeg syntes var ganske interessant, og det var McDonalds-kampanjen som oppfordret unge til å oppsøke stress. Den ble både elsket og hatet, men jeg syntes det var kult at den klarte å skape såpass mye engasjement og debatt i samfunnet. Det er det ikke mange som klarer.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Jeg tror de flinkeste trener mye. Den første kronikken du skriver er sjelden den beste, du må gjøre det ofte. I tillegg er det viktig å spørre og utfordre folk som er flinkere enn deg. Det har jeg lært masse av.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Det er sikkert litt «two thousand and late», for å vekke liv i et gammelt uttrykk, men jeg går for Paradise hotel. Da kan jeg nyte sol, bading og drinker mens andre lager drama. Jeg hadde prøvd å være hun litt lavmælte siddisen som ingen hadde trodd at spilte spillet.

Powered by Labrador CMS