Mads Hansen går fra Max Social til Brandpeople.

Mads Hansen forlater Max Social – går til Brandpeople

– Det er «no hard feelings», sier VGTV-profilen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Forrige uke signerte Mads Hansen kontrakt med byrået Brandpeople. Hansen har fram til overgangen tilhørt det Schibsted-eide influencer-nettverket Max Social.

– Mitt inntrykk er at Max Social kanskje er bedre på kommersielle samarbeid og influencer marketing, mens Brandpeople er bedre på eventmarkedet, noe som er mer relevant for meg, forteller Hansen til KOM24.

Hansen er ansatt i VGTV og er kjent fra blant annet «Spårtsklubben» og «Ikke lov å le på hytta». Både VGTV og Max Social er en del av Schibsted, og Hansen forsikrer at dette ikke er grunnen til skiftet.

– Det har vært atskilt for meg hele tiden. Jeg gjør jobben min for VGTV, og managementet brukes til booking av konferansier- og foredragsjobber. Det har ikke vært problematisk.

– Perler for svin

Hansen forteller at han har vært i kontakt med Brandpeople en stund.

– Det har vært kontakt med jevne mellomrom. Mitt inntrykk av Brandpeople er at de har vært lenger i bransjen og dermed er lenger fremme i kontakten med eventselskapene. Max Social er veldig dyktige på content marketing, men for meg som ikke har gjort reklame på sosiale medier har det vært perler for svin.

Han forteller at det heller ikke har vært et dramatisk skifte fra Max Social til Brandpeople.

– Ofte når man sier at ting er helt udramatisk, høres det plutselig veldig dramatisk ut. Forskjellen her er at dette faktisk er helt udramatisk. Her er det «no hard feelings» fra begge parter, og ingen sure miner noen steder. Det virker som det er veldig flinke folk i Brandpeople, så jeg gleder meg til å jobbe med de, avslutter han.

– Sånn er bransjen

– Har det vært problematisk for Max Social at Mads Hansen er en stor VGTV-profil?

– Nei, det har ingenting med det å gjøre. Han flytter på seg for å teste om Brandpeople er bedre til å booke ham til events, sier daglig leder i Max Social, Cecilie Sørum Eriksrud til KOM24.

I likhet med Hansen legger hun til at Max Social sin styrke ligger i det kommersielle arbeidet.

– Og det er noe vi er gode på, men for Hansen som ikke gjør noe kommersielt, er det ikke noe dramatikk at han søker seg i retning av en annen aktør som spisser seg mer mot eventmarkedet.

Eriksrud understreker at den tidligere profilen er velkommen tilbake igjen.

– Vi har et godt forhold til ham. Det er helt naturlig at folk flytter på seg, og sånn er bransjen. Men dette har absolutt ikke noen sammenheng med hans rolle i VGTV. Vi ønsker ham lykke til videre.

Brandpeople er tilknyttet flere kjent profiler, blant andre Fredrik Skavlan, Isabel Skolmen og Yousef Hadaoui.

Powered by Labrador CMS