– Jeg tror veldig mange har et bilde av at det bare er pappaer, onkler og bestefedre som handler garderoben sin hos Dressmann, sier kjedens nye Social media Specialist & Content Creator, Nastaran Kowkabi.
– Jeg tror veldig mange har et bilde av at det bare er pappaer, onkler og bestefedre som handler garderoben sin hos Dressmann, sier kjedens nye Social media Specialist & Content Creator, Nastaran Kowkabi.

Hun skal sørge for å vise frem flere og nye sider ved Dressmann

– Jeg skal vise at klærne passer for menn i alle aldre, sier Nastaran Kowkabi.

Publisert Sist oppdatert

Sosiale medier spesialist, samfunnsdebattant, og kommunikatør Nastaran Kowkabi, har tatt over ansvaret for sosiale medier og innhold for Dressmann, og skal sørge for at merkevaren utnytter hele målgruppen, nemlig menn i alle aldre.

– Jeg tror veldig mange har et bilde av at det bare er pappaer, onkler og bestefedre som handler garderoben sin hos Dressmann. Den oppfatningen skal jeg være med å endre, for Dressmann er- og har så mye mer enn det.

Nylig startet hun i jobben som Social media Specialist & Content Creator i Varner, og skal ta med kundene på en digital reise som viser mer av merkevaren enn varesortimentet til kjeden.

– Kanalene skal være ekte, troverdig og appellerende for både yngre og eldre kunder. Jeg skal bruke mer tid på selve innholdet ved å være ute i butikk, ta bilder og lage innhold utover kampanjemateriell som allerede lages av kjeden. Jeg skal jobbe aktivt med å lage genuint innhold som er gjenkjennelig og i enda større grad dele kunnskap, tips og kompetanse om klær, anledninger, tekstiler og ulike klesstiler. Det er viktig at vi har innhold som gir merverdi til kundene våre, og som viser hvor allsidig kjeden er.

– Litt trist under korona

De siste to årene har hun vært selvstendig næringsdrivende i «KOWKABI», som blant annet har utført konsulenttjenester innen markedsføring, PR og branding, strategiutvikling og sosiale medier.

– Jeg var nettopp ferdig i en prosjektstilling i Enhet for Mangfold og Integrering i Oslo Kommune, da jeg bestemte meg for å hoppe i det og starte mitt eget selskap. Under koronapandemien ble det noe ensomt, men som selvstendig næringsdrivende har jeg hatt muligheten til å jobbe frilans med mange spennende kunder og produkter.

Som frilanser jobbet hun med blant andre Bydel Grünerløkka, Valen-Utvik og mangfoldsbyrået Vi er OSS.

Og skrur vi tiden tilbake til 2013, jobbet hun i en Dressmann butikk ved siden av studiene.

– Det er jo litt gøy at jeg nå er tilbake i Dressmann. Jeg er lidenskapelig opptatt av markedsføring, og ser utallige muligheter for å kunne utvide målgruppen ytterligere - samtidig som vi selvfølgelig ivaretar den eksisterende kundegruppen vår.

– Må appellere til kvinner også

Det er ikke bare menn som er viktig for Dressmann. Det er like viktig å kommunisere med kvinner.

– Ofte er det kvinner som tar kjøpsavgjørelser i hjemmet, også når det gjelder klær og mote for menn. Ambisjonen min er å treffe godt med innhold i alle kanaler slik at innholdet oppleves som relevant og bidrar til at flere innser at dette er klær for alle. Gammel eller ung, trendy, hipt og til alle anledninger.

Hun forteller at Varner har en offensiv digital satsing, og så på denne stillingen som en unik mulighet for å tilegne seg mer kunnskap, kompetanse og utvikle seg med flinke folk.

– Det er en overgang fra å jobbe selvstendig, og jeg merket at jeg var langt mer kresen i valg av stillinger. Men dette er en arbeidplass og et konsern som passer meg godt, og et sted jeg håper å bli værende i lang tid.

Powered by Labrador CMS