Dette barnet skal hjelpe Rema til å selge flere bleier.

Rema bruker Britney Spears-musikk for å selge flere bleier

Rema med ny bleierabatt. Try har laget filmen som skal smelte norske mødre.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Som KOM24 meldte for en uke siden har Rema 1000 lenge frontet slagordet «det enkle er ofte det beste», men droppet det til fordel for et nytt reklamekonsept utviklet av Try.

Den nye kampanjen og deres nye slagord og konsept- «Det er 1000 gode grunner til å velge Rema 1000» - skal gi kundene nettopp tusen gode grunner til å handle på Rema.

Britney Spears

Denne gangen er det deres nye bleierabatt som blir trukket frem og nå kan en se resultatet av deres nyeste reklamefilm der de får drahjelp fra søte barn og en Britney Spears-klassiker.

– Vi tror mange kjenner seg igjen i filmene, enten de har småbarn selv, har hatt det, eller bare har sittet ved siden av et på et fly en gang, sier Karin Lund i TRY, som har vært kreativ sammen med sin faste makker Øystein Halvorsen i en pressemelding til KOM24.

I tillegg har Camilla Bjørnhaug og Preben Moan bidratt på kampanjen.

Videoen kommer i forbindelse med en kampanje der Rema 1000 skal matche det som inntil nå har vært markedets beste bleieavtale, det skriver Nettavisen.

Tilbakemelding fra mødre

– Kuttet er et direkte resultat av en kundeundersøkelse Rema utførte høsten 2020, sier Line Aarnes, innkjøps- og kategoridirektør i Rema 1000.

Der var tilbakemeldingen blant mødre med barn mellom 0-3 år at de savnet gode priser på bleier.

Alle som bruker appen Æ skal få 25 prosent priskutt på alle typer bleier.

Priskuttet er en fast lavrpis for alle kunder som bruker Æ-appen gjennom året. Kundene må selv aktivere tilbudet første gangen i appen, og det er en grense på fem pakker per handletur

Dette er altså en del av den nye reklamekampanjen til Try og Rema 1000. I den nye reklamekampanjen trekkes det i første omgang frem 15-20 eksempler på grunner til å velge REMA 1000. Ut over våren kommer det mange flere.

– Hvilke nummer som bærer frem grunnene er tilfeldig valgt bortsett fra grunn nr. 1. Vi er har i over 40 år kuttet prisene og er Norges eldste lavpriskjede, så det kanskje ikke så uventet at vi har en grunn nummer 1 som er «Alltid lave priser», sa leder for marked i Rema 1000, Cathrine Stensaker i en pressemelding for en uke siden.

Powered by Labrador CMS