Markedssjef i Møbelringen Åse Emily Sivertsen, og kreativ leder i Manus Siri Skaustein.
Markedssjef i Møbelringen Åse Emily Sivertsen, og kreativ leder i Manus Siri Skaustein.

Manus og Carat står bak Møbelringens nye slagord

Måtte finne det unike med merkevaren for å skille seg fra konkurrentene.

Publisert

Etter mange måneder med rekordvekst øker møbelkjeden Møbelringen tempoet i markeds- og posisjoneringsarbeidet sitt. Med seg på laget har de byråene Manus og Carat – og det nye slagordet «Kjærlighet til hjemmet ditt».

– Vi la en ny strategi i slutten av 2019, basert på innsikt om hva som er viktig for kundene våre. Vi iverksatte strategien i 2020, og i første omgang handlet det mye om å få på plass grunnleggende elementer som innhold på nettsiden, en oppdatert visuell profil og en solid medieplan. Så har vi jobbet parallelt med å definere ønsket posisjon og å legge en tydelig plan for hvordan vi skal kommunisere og til hvem, sier markedssjef i Møbelringen, Åse Emily Sivertsen, i en pressemelding.

Scorer høyt på tilfredshet

Tilbake i 2019 var en av hovedutfordringene at Møbelringen ikke skilte seg særlig fra konkurrentene, og derfor vendte målgruppen deres seg like gjerne til andre møbelkjeder.

– Vi vet gjennom innsikt at Møbelringen har mange kvaliteter som er viktig for målgruppa, og at vi scorer svært høyt på tilfredshet blant kunder som har handlet hos oss. Vi har vi hatt et betraktelig lavere markedsbudsjett enn konkurrentene våre, og frem til nå har vi i tillegg lignet litt for mye på konkurrentene i uttrykk og kommunikasjon. Vi har blant annet utfordret Manus på å hjelpe oss med differensiering, forteller Sivertsen.

Med ny mediemiks og et oppgradert visuelt uttrykk har Møbelringen nå tiltrukket seg mange nye kunder. Gjennom aktivt arbeid med kundetilfredshet, ser de at nye kunder er like fornøyde med kundeopplevelsen som eksisterende kunder.

Fant fellesnevneren

– Sammen med Møbelringen og Carat har vi jobbet oss grundig gjennom deres utgangspunkt for kommunikasjon, og blant annet tatt frem et budskapshierarki som skal sikre at aktivitetene vi setter i gang hjelper Møbelringen med å ta sin ønskede posisjon. Øverst i dette hierarkiet ligger Møbelringens splitter nye slagord som vi setter ut i livet i disse dager, sier kreativ leder i Manus, Siri Skaustein.

I løpet av det siste året har Manus vært på besøk hos en rekke Møbelringen-butikker fra Bodø til Bryne:

– Fellesnevneren er at de ansatte virkelig brenner for å hjelpe kundene med møbelkjøpet. Når vi kommer ut til de lokale Møbelringen-butikkene er det så mye entusiasme og kjærlighet til både kunder, møbler og butikkdrift, at det er umulig å ikke la seg inspirere. Det er også her vi mener at det unike med merkevaren Møbelringen bor. Slagordet «Kjærlighet til hjemmet ditt» favner dette på den helt riktige måten, sier Siri Skaustein engasjert.

Powered by Labrador CMS