Tore Løchstøer Hauge ( i midten) er ansatt som senior kommunikatør i Nordeas markeds- og kommunikasjonsavdeling. Her sammen med innholdssjef Henrik Arneberg og Cecilie Svegaarden Thune, Head of banking marketing & Communication
Tore Løchstøer Hauge ( i midten) er ansatt som senior kommunikatør i Nordeas markeds- og kommunikasjonsavdeling. Her sammen med innholdssjef Henrik Arneberg og Cecilie Svegaarden Thune, Head of banking marketing & Communication

Går fra Luksusfellen til Nordea

Kommer fra stillingen som redaktør i Monster.

Publisert

Tore Løchstøer Hauge har jobbet som både redaktør og regissør på «Luksusfellen» og «I lomma på Silje». I januar startet han som senior kommunikatør i Nordea.

Det melder selskapet selv i en pressemelding.

– Tore er et fyrverkeri av en ansettelse som vi lenge har jobbet for å få på plass. Endelig er han i lomma på Nordea, sier Henrik Arneberg innholdssjef i Banking Marketing & Communication i pressemeldingen.

Løchstøer Hauge har lang erfaring med formidling av økonomi. I tillegg til «Luksusfellen» og «I lomma på Silje» har han de siste årene blant annet skrevet to bøker om økonomi sammen med økonom Lene Drange. Sistnevnte «Snaponomi – bli supergod på egen økonomi» ble nominert til den prestisjefulle Brageprisen i 2020. Han har i samarbeid med Drange også produsert podcastserien «Pengene».

– Med Løchstøer Hauge har vi fått på plass en sterk og kreativ historieforteller med lang erfaring med formidling av økonomi, sier Arneberg.

Den nyansatte innholdsprodusenten peker i pressemeldingen på flere grunner til at han ønsket å gå til nettopp Nordea.

– Jeg opplever at Nordea har startet på en spennende reise som jeg vil være med på. Selv om Nordea er Nordens største bank, er vi fortsatt i utfordrerposisjon i Norge. Det gir mange kreative muligheter, sier han.

Head of banking marketing & Communication, Cecilie Svegaarden Thune, er strålende fornøyd med nyansettelsen.

– Tore har en unik bakgrunn som vi kommer til å nyte godt av i teamet. Hans store styrke er evnen til å kommunisere kommersielt og komplekst innhold inn mot ulike målgrupper gjennom engasjerende historiefortelling. Ikke minst ser vi på det som en stor fordel at han har forkjærlighet for å formidle økonomi på en lett og måte som skaper interesse og engasjement.

Tore Løchstøer Hauge startet i stillingen 4. januar 2022.

Powered by Labrador CMS