I sitt siste partneropptak tok KPMG opp 11 nye partnere. Blant dem er markeds- og kommunikasjonsdirektør Henrik Lervold.

Aldri før har noen fra markeds­avdelingen blitt partner i KPMG

Rådgivnings- og revisjonsselskapet KPMG gir partnerstatus til sin markeds- og kommunikasjonsdirektør.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg er selvsagt glad for den klappen på skuldra det er å bli tatt opp som partner, men dette handler ikke først og fremst om meg. Det handler om at jeg er så heldig å få lede en markeds- og kommunikasjonsavdeling med ekstremt flinke folk som hver dag gjør en kjempejobb for selskapet. Det har styret sett, sier kommunikasjonsdirektør og snart offisiell partner, Henrik Lervold, i en pressemelding torsdag.

Helt avgjørende med kommunikasjonsarbeid

I sitt siste partneropptak tok KPMG opp 11 nye partnere. Blant dem er markeds- og kommunikasjonsdirektør Henrik Lervold. Opptaket av Lervold er første gang KPMG gir partnerstatus til noen fra markedsavdelingen.

– Det er gøy å se at også trauste revisorer skjønner at marked- og kommunikasjonsarbeid spiller en avgjørende rolle for at virksomheter skal lykkes, sier partner i hodejegerfirmaet Teft Henrik Sandberg.

Han synes det er svært gledelig og naturlig at Lervold har blitt tatt opp som partner.

– Som et ledd i at CMO-rollen blir mer og mer sentral, og i stadig større grad en viktig del av toppledelsen. Det er et tydelig bevis på at man anerkjenner viktigheten av å jobbe strategisk med kommunikasjon i en sterk merkevare som KPMG, sier han .

Bryter med tradisjonen

I revisjon- og rådgivningsbransjen er det ikke tradisjon for at ansatte fra såkalte stabsfunksjoner, det vil si stillinger som ikke jobber direkte ut mot kunde, blir tatt opp som partnere, men dette kan være i ferd med å snu, tror hodejegeren.

– Det er gøy å se at også trauste revisorer skjønner at marked- og kommunikasjonsarbeid spiller en avgjørende rolle for at virksomheter skal lykkes, sier partner i hodejegerfirmaet Teft Henrik Sandberg.

– De siste årene har vi sett en voksende trend i at selskaper og merkevarer rendyrker sitt fokus på å sette ét felles mandat på alt arbeid rundt posisjonering og markedsarbeid. Dette resulterer i at marked, kommunikasjon, design og merkevare samt digitale fagområder konsolideres i en felles avdeling, og under felles ledelse hos stadig flere selskaper, og fortsetter:

– Markeds- og kommunikasjonsdirektørrollen blir i stadig større grad blir en del av toppledergruppen i større virksomheter, fordi markedstilpasset posisjoneringsarbeid er en avgjørende differensiator i markedet, avslutter han.

Det nye partneropptaket vil trå i kraft 1. oktober. Frem til denne datoen vil alle de elleve nye partnerne beholde sine nåværende titler.

Powered by Labrador CMS