Schibsted med klare krav til ny Partnerstudiodirektør: Må øke omsetningen med 200 millioner kroner

– Jobben hennes blir å flytte den årlige omsetningen til en halv milliard kroner

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Som KOM24 kunne bekrefte allerede i går, er Mikaela Evelyn Folkestad ansatt som administrerende direktør for Schibsted Partnerstudio.

Det melder selskapet i en pressemelding, onsdag.

Hun overtar som administrerende direktør 1. desember.

– Jeg gleder meg veldig til å tre inn i denne rollen. Det er store sko å fylle, men Schibsted Partnerstudio har vind i seilene og jeg jobber med et svært dyktig og sterkt team som gjør meg sikker på at vi skal vokse videre i 2022, sier Mikaela Evelyn Folkestad i pressemeldingen.

Folkestad (30) har jobbet tre år i Schibsted Partnerstudio og er i dag leder for produkt og teknologi.

Schibsted satset for alvor på innholdsmarkedsføring i 2016 med etableringen av VG Brandstudio og Schibsted Brand Studio. Tidlig i fjor ble de to byråene slått sammen til Schibsted Partnerstudio. Byrået tilbyr produksjon av innhold og distribusjon på alle Schibsteds flater i Norge.

På fem år har omsetningen økt fra null til 300 millioner kroner. Men styret har klare krav til henne.

– Dette er uten tvil en av de viktigste rollene innenfor innholdsmarkedsføring i Norge. Jobben hennes blir å flytte den årlige omsetningen til en halv milliard kroner. Vi har klare ambisjoner om å ta en enda sterkere posisjon i det norske markedet, sier styreleder Christian Haneborg.

Powered by Labrador CMS