Når du planlegger og setter opp lengre, automatiserte kundereiser, bør du tenke som de som planlegger fornøyelsesparker.

MENINGER:

Lær av Disneyland!

«Akkurat som potensielle kunder beveger seg gjennom kundereisen, er ingen fornøyelsesparkbesøk like», skriver Christopher Espeland Aitken.

Publisert Sist oppdatert

Jeg og kona dro til Disneyland i mars, og det fikk meg til å tenke...

Når du planlegger og setter opp lengre, automatiserte kundereiser, bør du tenke som de som planlegger fornøyelsesparker.

Når du kommer inn i en fornøyelsespark, blir du dratt i alle retninger på grunn av alle de spennende attraksjonene, visuelle elementer og snacksen.

Heldigvis har du landemerker, skilt og et kart som hjelper deg å finne veien.

Akkurat som potensielle kunder beveger seg gjennom kundereisen, er ingen fornøyelsesparkbesøk like.

Forskjellige områder er interessante for forskjellige familiemedlemmer, og det blir gjerne mye frem og tilbake mellom områder og attraksjoner.

På samme måte vil de potensielle kundene dine forflytte seg mellom forskjellig innhold, og komme tilbake til gamle favoritter.

Ikke sett opp lange låste automatiserte kampanjer, eller faste sekvenser som gjentar seg hver gang noen gjør noe. La kunder utforske hva enn de vil av innhold, og gjør det lett å konvertere.

Betyr det at du ikke skal researche kundereiser, og kartlegge innholdsbehov og materialer basert på innsikt?

Nei.

Men det betyr at du må være fleksibel, og la kunden ta kontroll, samtidig som du hjelper dem.

La dem utforske en retning, og se til at du hjelper dem med sitt nåværende mål, før du deretter proaktivt hjelper dem med det neste.

Fornøyelsesparker bruker stier, skilt, sammenhengende design, og kontrast, for å skille områder og samtidig oppmuntre til utforskning.

Hva vil du gjøre?

-------------------------

Dette er et meningsinnlegg, og gir uttrykk for skribentens mening. Har du lyst til å skrive i KOM24? Send ditt innlegg til meninger@kom24.no.

Powered by Labrador CMS