F.v. Dennis Højland Nyegaard og Fredrik C. Paulshus Dehli.

Oslo Business Forum slår seg sammen med Clear Channel

Ønsker synlighet for å trekke flere toppledere til konferansen i september.

Publisert

– Vi er veldig stolte av det strategiske samarbeidet vi har inngått med Clear Channel, som er en meget viktig aktør i norsk næringsliv med deres evne til å nå publikum. Ved å kommunisere vårt budskap via deres flater, når vi ut til store deler av vår målgruppe, sier partner i Oslo Business Forum, Fredrik C. Paulshus Dehli, i en pressemelding.

Gode assosiasjoner

Oslo Business Forum-konferansen arrangeres i Nova Spektrum 26. og 27. september, og med hjelp av Clear Channel vil Oslo Business Forum være synlig på flyplassene i landet gjennom våren. I tillegg til digitale skjermer i Oslo ukene før og under konferansen.

Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard, forteller at flyplassene er Norges største arena for B2B-markedsføring.

– Flyplass er en premium-arena der kunden forventer å se dyre, eksklusive og store merkevarer. Dette assosierer godt med Oslo Business Forum som merkevare, forklarer Nyegaard.

Tilbakeviser myte

8 av 10 legger merke til reklamen som henger rundt på flyplassen når de er ute og reiser, ifølge en fersk undersøkelse, gjennomført av Opinion på vegne av Clear Channel.

Undersøkelsen viser at mennesker i lederstillinger er mest positive til flyplassreklame, og er de mest oppmerksomme og gjør flest handlinger basert på reklamen de har sett.

Myten om at forretningsreisende går gjennom Fast Track og rett på flyet blir tilbakevist av undersøkelsen. Den viser nemlig at folk på forretningsreiser bruker like lang tid på flyplassen som fritidsreisende.

– Undersøkelsen viser at de aller fleste kommer én til to timer før avreise, inkludert ledere. Det gir målgruppen til Oslo Business Forum god tid til å få med seg kampanjen og budskapet til Oslo Business Forum, som forhåpentligvis resulterer i nye og flere deltagere på konferansen.

Powered by Labrador CMS