– Det er på tide å aksle nye og større utfordringer eksternt, sier Henrik Haakestad Lervold.

Lervold gir seg som CMO i KPMG

Søker nye og større utfordringer eksternt.

Publisert

De siste årene har Henrik Haakestad Lervold jobbet som CMO i rådgivnings- og revisjonsselskapet KPMG. I september 2021 ble han, som den første i sin rolle utnevnt som partner.

– Jeg har hatt to supre år i KPMG og det var selvfølgelig veldig hyggelig å bli partner i selskapet. Men nå kjenner jeg at det er på tide å aksle nye og større utfordringer eksternt, forteller han til KOM24.

Satt sitt preg

Lervold setter stor pris på at han har fått være med å sette sitt preg på markeds- og kommunikasjonsavdelingen.

– Det har vært spennende og hardt arbeid å bygge opp en profesjonell markedsavdeling og vi har fått på plass en samlende, tydelig og differensierende merkevareplattform og markedsstrategi, sier han og legger til:

– Med «Rett fram» er byggejobben gjort og jeg er trygg på at andre i KPMG vil forvalte dette videre på en god måte, skille seg fra konkurrentene og fortsette den imponerende vekstreisen vi har startet på.

For øyeblikket jobber han med noen spennende nye muligheter med fokus på merkevarebygging som kraft og motor for vekst og lønnsomhet.

– Merkevarebygging er et spennende felt med store muligheter. Og det har kommet enda tydeligere fram i etterkant av pandemien hvor betydningen av merkevare og brand har blitt mye viktigere. Det skyldes at folk ønsker trygghet og da søker man seg mot kjente merkevarer. Og da er jobben å gjøre merkevaren trygg, differensiert og relevant.

Mye kraft i å logge av

Men Lervold legger ikke skjul på at han trives med utvikling og oppbyggingsfasen.

– Så dette er absolutt en retning jeg ikke har noe imot å fortsette med.

Og han er så langt er han ikke bekymret for langt roligere dager enn han er vant med.

– Det er nok en treningssak. Jeg er en fyr som trives med å ha mye å gjøre, og samtidig føler jeg meg privilegert som kan ta en liten pause.

– Er du redd for å kjede deg?

– Nei, jeg tror det er mye kraft i å kunne logge av litt og være mer til stede i nuet.

Etter to flotte år innrømmer han at det blir litt rart å forlate KPMG:

– Det har vært noen innholdsrike år og jeg har hatt gleden av å jobbe med mange flinke folk, men nå føler jeg meg klar for nye utfordringer.

Powered by Labrador CMS