Håkon Rønning gleder seg som en mink-unge til høsten kommer.

#Sommerpraten

Håkons beste sommerminne er fra koronasommeren 2020. Da han møtte Silje

– Nå er vi samboere og foreldre til lille Georg.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det managing partner i Corporate Communications, Håkon Rønning, som svarer på sommerpraten.

– Har du pass

– Jeg har pass. Og jeg har fått det påskrevet.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg skal runde av seks måneders pappaperm med to uker i sola på Sardinia, én uke på den norske solkysten hjemme i Langesund, én uke i midnattssola i Bodø hvor samboeren min er fra, og til slutt en tur i Lofoten og Vesterålen sammen med gode venner. Også skal jeg gjøre meg klar til en forrykende høst sammen med CC-gjengen. Den starter med et smell 1. august, og jeg gleder meg som en mink-unge.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Da jeg møtte Silje på nabobordet på Kvitnes Gård i Vesterålen, koronasommeren 2020. Nå er vi samboere og foreldre til lille Georg.

– Uten å nevne noe fra egen arbeidsplass, hvilken kampanje har imponert deg så langt i år?

– Jeg synes Amnestys kampanje Å elske er en menneskerett har formidlet historier, opplevelser og følelser på en veldig fin og tankevekkende måte. Skuddene ved London Pub har gjort kampen for retten til å være den man er, og elske hvem man vil, viktigere enn noen gang.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden

– Corporate Communications er fullt av dyktige kolleger jeg kunne trukket fram, men om jeg skal nevne én utenfor CC: Gard Lehne Borch Michalsen. Han er ikke reinspikka kommunikasjons- og mediebransje lenger, men nært nok. Jeg tror vi kun har sett starten på hva han og gjengen i Heia Nord-Norge har på gang.

– Når tryna du sist på jobb?

– Her er det vel 25 kolleger i Corporate Communications du bør spørre. Jeg tar sjansen på å hevde at regelrette tryn heldigvis ikke skjer så ofte, men som Lillebjørn Nilsen sa: hvor spennende hadde en fotballkamp vært, om ingen mista ballen.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– For mange år siden var jeg summer intern i Geelmuyden. Kiese. Jeg hadde lykkes i å selge inn en sak i Finansavisen, og de andre internene og jeg drøftet saken på e-post. Jeg kom i skade for å kommentere kundens, administrerende direktørs, prominente nese. Med kundens kommunikasjonsdirektør på kopi. Det kan vel kalles å tryne, i ordets rette forstand.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Hardt arbeid lønner seg. Når kundene blir krevende og problemstillingene blir mange og kompliserte, så kommer du ingen vei uten innsats, uansett hvor intelligent og begavet du er. Den viktigste belønningen for innsats kommer i form av nye muligheter. Muligheter som tar deg videre i karrierestigen, både faglig og som menneske. Disse mulighetene anbefaler jeg å takke ja til.

Powered by Labrador CMS