Både Geelmuyden Kiese, First House og Gambit har hjulpet ulike flyselskaper med kommunikasjonsbistand.

Dette er byråene flybransjen får kommunikasjonshjelp av

Både Norwegian, Flyr og Norse Atlantic Airways benytter seg av samme byrå.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Flere og flere kunder kommer til First House. Det viser veksten vår. Det skjer også innen luftfarten, et av flere områder der vi har spisskompetanse. Vi er takknemlige for at kundene ser på oss som en attraktiv samarbeidspartner. Vi leverer åpenbart kvalitet, sier Per Høiby, administrerende direktør i First House til E24.

Tirsdag, i en sak fra E24, kommer det frem hvilke byråer flyselskapene kjøper kommunikasjonstjenester av. Det er tydelig at det er byrået til Høiby som er den mest populære samarbeidspartneren for luftbransjen.

I samme sak opplyses det om at Norwegian tok opp telefonen og ringte First House da pandemien for alvor slo til. Da fikk flyselskapet hjelp av First House-partnerne Tor Mikkel Wara og Sigbjørn Aanes.

Finansdirektør Brede Huser i det ferske selskapet Flyr opplyser at de jobbet med Corporate Communications i den første fasen. Nå har de leid inn Lasse Sandaker-Nielsen. Han meldte overgang fra Norwegian til First House i fjor høst.

Administrerende direktør og gründer i Norse Atlantic Airways, det nye langdistanseselskapet som ble lansert i mars, forteller at de benytter seg av First House innen strategisk kommunikasjon og mediekontakt.

SAS, Widerøe og Wizz Air

Widerøe opplyser at de har leid inn Footprint til «enkeltstående oppdrag rundt elektrifisering og bærekraft». I tillegg har de en avtale med Rune Brynhildsen som bistår ved behov, og krisekommunikasjon.

SAS forteller at deres kommunikasjonsarbeid håndteres internt, men at de har benyttet seg av Gambit Hill & Knowlton i noen få enkeltsaker det siste året.

Wizz Air jobber med Geelmuyden Kiese her i Norge.

Powered by Labrador CMS