– Vi har styrket Noras klassiske kjennetegn med et tydeligere særpreg, sier Line Støtvig i Cretalux.

Cretalux står bak den revitaliserte visuelle identiteten til Nora Syltetøy

– For oss i Cretalux har dette vært en ærefull oppgave for en merkevare som hele Norge har et nært forhold til.

Publisert

– Vi har styrket Noras klassiske kjennetegn med et tydeligere særpreg, og det nye rutemønsteret på lokket har nå blitt helt unikt for Nora. De fantastiske illustrasjonene fra Katerina Kolberg er både smakfulle og håndverkspregede, som produktet selv, sier daglig leder og partner i Cretalux, Line Støtvig i en pressemelding.

Rutemønsteret på lokket er nytt.

Det fargerike designbyrået på Rodeløkka står bak den revitaliserte visuelle identiteten til Nora Syltetø.

– For oss i Cretalux har dette vært en ærefull oppgave for en merkevare som hele Norge har et nært forhold til. Det har vært viktig for oss å videreføre den rike historien, og samtidig gi et nytt løft til den velfortjente stoltheten som Nora trygt kan fremstå med.

Markedssjef i Orkla Foods, Julie Undlien Wisth er stolt av den nye identiteten til Nora syltetøy.

– Dette er en kjær merkevare for mange nordmenn, med lang historie og sterke, distinkte elementer. Cretalux har evnet å modernisere dette på en imponerende måte gjennom en svært grundig prosess. De har vist god strategisk tilnærming og ikke bare vært dyktige designere, men også gode rådgivere for oss underveis i arbeidet – med sitt fokus på å utvikle design som skaper effekt.

Powered by Labrador CMS