Lead designer Marc Ligeti i Knowit Experience har fått plass i D&AD Awards juryen, og skal bedømme arbeid i kategorien kategorien «Creative Transformation».

Designer fra Knowit Experience i D&AD Awards juryen

Marc Ligeti sitter i juryen for andre året på rad.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Som eneste fra Norge skal Lead designer i Knowit Experience, Marc Ligeti sitte i juryen når de beste kreative arbeidene innen design og reklame skal kåres i den prestisjetunge konkurransen D&AD Awards.

– Det er en ære å bli spurt to år på rad om å være jurymedlem. Som i fjor, gir det et unikt innsyn i det siste og beste av kreative arbeider fra hele verden, som igjen gir inspirasjon til mitt arbeid for kundene i Knowit Experience, sier Ligeti i en pressemelding.

Han har erfaring fra internasjonal juryering fra ADC Awards i 2019 og D&AD Awards 2021. Dette året sitter han i juryen for kategorien «Creative Transformation».

Har vunnet «Pencil» selv

Totalt skal arbeider fra mer enn 70 land kåres i april og mai 2022. Og en «Pencil» fra D&AD henger høyt i verdens kreative miljøer.

Ligeti er selv en prisvinnende identitetsdesigner, og har fått det ærefulle oppdrag å representere Norge og Knowit Experience som jurymedlem. I år feirer konkurransen 60 år.

Han har så langt i karrieren vunnet over 80 nasjonale og internasjonale priser for sine arbeider, inkludert tre Pencil fra D&AD. Ligeti var også Lead designer under utviklingen av Oslo kommunes nye visuelle identitet.

D&AD er en organisasjon for det globale design- og reklamesamfunnet, og har som formål er å fremme og stimulere til høyt faglig nivå innen design og reklame. Hvert år samles kreative ledere, designere og innovatører fra alle kontinenter til å kåre verdens beste kreative arbeider.

I 2021 ble 10.000 innsendelser fra 76 land vurdert.

Powered by Labrador CMS