Markedsansvarlig i Fjordkraft Nord, Thea Marie Stormo (t.h) og leder i Deadline, Katrine Mevatne (t.v) ser frem til et tett og godt samarbeid med klima og bærekraft i fokus.

Fjordkraft har valgt seg kommunikasjonspartner i nord

Da Norges største strømselskap snudde nesen nordover, valgte de for første gang en lokal kommunikasjonspartner.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Strømgiganten Fjordkraft og det lokale selskapet Deadline Media har inngått et samarbeid om kommunikasjonstjenester i nord.

- Vi er selvfølgelig veldig stolte og ydmyke over at valget falt på oss, og vi mener at vi har mange sammenfallende verdier i både hvordan vi utfører arbeidet vårt, men også internt i organisasjonene, forteller Katrine Mevatne i kommunikasjonsselskapet Deadline i en pressemelding, onsdag morgen.

- Viktig med lokal kompetanse

Samarbeidet kommer i tillegg til det som gjøres på nasjonalt nivå av markedsføringsbyrået KnowIt

- Strømbransjen er i rask endring, og når Fjordkraft vokser synes vi det er viktig å benytte lokal kompetanse, sier konserndirektør HR og kommunikasjon i Fjordkraft, Jeanne K. Tjomsland i pressemeldingen.

Deadline var sentral i Fjordkrafts oppkjøp av Vesterålskraft Strøm AS i 2019.

- Vi hadde svært gode erfaringer fra både den interne og eksterne kommunikasjonshåndteringen i oppkjøpsfasen, og valgte derfor å fortsette samarbeidet med Deadline videre, sier hun i pressemeldingen.

Vil ikke late som om de er en lokal aktør

Deadline er blant annet kommunikasjonspartner for Iris Salten, og har tidligere jobbet med RenoVest, HRS og Nasjonalt senter for oljevern og marint miljø - som alle har miljø i fokus.

- I tillegg til at Deadline er godt representert i Nord-Norge med kontor både i Vesterålen og i Bodø, så er de også innforstått med at Fjordkraft ikke ønsker å late som vi er en lokal aktør, men heller en tilflytter som har lyst til å skape mer verdi i lokalsamfunnene, spesielt med tanke på dette med klima, forklarer Stormo

Powered by Labrador CMS