Egmonts lokaler i Nydalen i Oslo.

Storyhouse Egmont økte omsetningen i 2021

Økning i salg av annonser og magasiner drog opp inntektene.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Omsetningen økte betydelig i 2021 på grunn av e-handel og byråer, men også medievirksomheten opplevde vekst.

Det melder Egmont selv i en pressemelding, tirsdag.

Omsetningen for Storyhouse Egmont økte fra 6,9 milliarder kroner i 2020 til 8,6 milliarder kroner i 2021.

Det var høy resultatvekst, spesielt innen mediene- og publishing-virksomheten, på grunn av økt salg av annonser og magasiner.

Storyhouse Egmont har virksomhet innen områdene mediene, e-handel og digitale byråer. De har en portefølje på sju nordiske digitale byråer – s360, KAN, Ingager, Markedspartner, Klintberg Niléhn, Core Content og Okto.

I 2021 kjøpte Story House Egmont svenske Royal Design Group, og det ble gjort ytterligere oppkjøp i flere selskaper i e-handelsporteføljen, som nå består av selskapene Fjellsport, Outnorth, SkittFiske, Bakeren og Kokken (inkludert KitchenOne og Roboteksperten), Royal Design (inkludert Rum21), Med24, Nicehair, Garnius og Jollyroom.

E-handelsselskapene hadde sterk utvikling i 2021, med en gjennomsnittlig organisk vekst på omtrent 20 prosent og den totale porteføljeomsetningen, som inkluderer ikke-konsolidert omsetning i minoritetseide selskaper, var på 7,8 milliarder norske kroner mot 5,7 milliarder kroner i 2020.

Powered by Labrador CMS