Tittelen til Stine Samland er performance-rådgiver i Elg, men som hennes sjef Siri liker å kalle det, så jobber de alle som multikunstnere.
Tittelen til Stine Samland er performance-rådgiver i Elg, men som hennes sjef Siri liker å kalle det, så jobber de alle som multikunstnere.

#MinJobb

Stine jobber i Elg Oslo: –Det å sette sammen powerpoint presentasjoner for å visualisere analyse kan være et herk

– Vi har nok av selskaper i Norge som «plays it safe» med deres organisk og betalte kommunikasjon

Publisert

Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.

Denne gangen er det performance-rådgiver Stine Samland i Elg som svarer i spalten.

– Hva er tittelen din - og hva går jobben din ut på?

– Tittelen min er performance-rådgiver men som min sjef Siri liker så godt å kalle det, så jobber vi alle som multikunstnere! Jeg jobber mest med å rådgi kunder innen betalt annonsering på alle digitale flater, men jeg gjør også noe innholdsproduksjon, en del analyse og annet snacks innen SoMe. Hos Elg får vi dyppet tærne i mange basseng, noe jeg liker svært godt.

– Hva liker du best med jobben din?

– Samholdet og energien. Det er ingen som har det for travelt til å hjelpe andre, og vi jobber mye tverrfaglig for å løse oppgaver sammen.

– Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?

– Det å sette sammen powerpoint presentasjoner for å visualisere analyse kan være et herk, men det må gjøres for å fremheve de gode resultatene vi oppnår!

– Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?

– Kommunikasjon handler om å nå den relevante målgruppen med det rette budskapet til den riktige tiden, og å klare å lande alt dette og levere en knallbra kampanje er det som gir meg sprett i gangen på vei til jobb.

– Hvem inspirerer deg i kommunikasjonssektoren?

– RyanAir på TikTok er ganske artige - de er råflink på å henge seg på trender, har skapt enormt organisk engasjement på kanalen, og har klart å bygge opp en merkevarekjennskap blant den yngre målgruppen som jeg tror mange flyselskap kan være misunnelige for.

– Hva gjorde deg sist imponert i kommunikasjonsfaget?

– 420doggface208 på Tiktok sin virale video hvor han skateboarder på en motorvei, drikker Ocean Spray tranebær juice og lipsyncer til Fleetwood Mac sin «Dreams» blåste meg av banen. Videoen har så langt 81 millioner views, nesten 13 milioner likes, 675.00 delinger og 140.000 kommentarer. Slike unikum av content er herlig å oppleve!

– Hva er god kommunikasjon?

– For meg innebærer god kommunikasjon om langsiktig planlegging, en autentisk tone of voice og å ikke være redd for å skille seg ut i mengden. Vi har nok av selskaper i Norge som «plays it safe» med deres organisk og betalte kommunikasjon, og derfor er det mye rom for artige sprell.

– Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?

– Innen performance-fagfeltet så er det selvsagt problemstillingen rundt sporing og målretting som kommer til å bli den store utfordringen. Ellers innenfor kommunikasjonsfaget tenker jeg at det å nå den yngre målgruppen (18-25) med relevante og aktuelle budskap blir en tøff, men spennende oppgave

Powered by Labrador CMS