Vikings stadion bytter navn til Lyse Arena Lyse har inngått en avtale med Viking om å overta navnerettighetene for stadion, som tidligere het SR-Bank Arena.
– Antallet journalister som kommer er mye høyere enn vi er vant til Nå er det klart for håndball-VM på hjemmebane.
Carina Olset Hovda blir programleder under ski-VM PR-rådgiveren er et kjent fjes fra tiden i NRK, og skal tilbake på skjermen når VM er i gang.
Spar og langrenn utvider samarbeidet Spar har samtidig sikret seg norgescupen, som neste sesong vil hete SPAR Norgescup.
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
Brettforbundet landet Aker-avtale: – Ser på oss selv som en motsats Mange i idretten sliter med å få inn nok sponsormidler. Forbundet for snowboard, surfing og skating mener de lykkes der andre mislykkes.
Joachim Baardsen starter nytt sportsbyrå Joachim Baardsen (35) har jobbet med noen av verdens største idrettsstjerner for VG. Nå skal 35-åringen hjelpe eliteutøvere, forbund og klubber med PR, mediehåndtering og sponsoravtaler.
Opprykket er sikret. Dette er de kommersielle målene nå På starten av året var både spillere og ansatte i Vålerenga langt nede. Nå har de konkrete planer for å få alle sidene ved klubben opp på Eliteserie-nivå igjen.
Kjemper mot klokka for å lande avtaler: – Ingenting er enkelt i dagens marked Hopp forlenger sponsoravtalen med Toyota, men har fremdeles et stykke igjen for å nå målene sine.
Det er hjerteskjærende å se hvor tøft sponsormarkedet har blitt i Norge «Samarbeid med idrettsutøvere gir en unik mulighet for bedrifter til å knytte seg til prestasjon, lidenskap, og synlighet både nasjonalt og internasjonalt», skriver Emil Heyerdahl.
Taxifix blir hovedpartner i Elitehockeyligaen – Hockey er en sport som betyr mye for mange på et nasjonalt nivå.
Tid for å skru på sponsorkrana – ikke kutte «Jeg vil utfordre toppledere til å ta seg en «strafferunde» og se med nye øyne på sine sponsorstrategier og finne måter å styrke bedriftens identitet og samfunnsansvar», skriver Gunnar Glavin Nybø.
Sponsorene gjorde OL-drømmen mulig: – Alt kan ikke handle om slag på kassa Med drahjelp fra «Like Muligheter»-prosjektet fikk Norge med et kvinnelag i stafett i OL, for første gang i historien.
Weng om Johaugs SoMe-utspill: – Ikke meg å dele noe hele tiden Therese Johaug mener skiløperne må gi mer av seg selv i sosiale medier. Heidi Weng er uenig
Markus Rooth inngår sponsoravtale med GANT Norge – Antall forespørsler har vært svært så mange, også når det gjelder potensielle sponsorer.
Ekspert reiser større spørsmål om sponsor-trend: – Usikker på om de får verdi for pengene Equinor avslutter samarbeidet med både Skiforbundet og Norges Fotballforbund. Flere mener de vil slite med å finne erstattere på sponsormarkedet.