Camilla Gåre om de første månedene som leder: – Har vært en bratt læringskurve Camilla Gåre tok over som leder i Mediebyråforeningen i sommer. Det første halvåret har bydd på flere overraskelser.
Reklamemarkedet redusert med over 500 millioner Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at reklamemarkedet, når det gjenstår én måned av 2023, er redusert med over 500 millioner sammenlignet med fjoråret.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
433 millioner reklame-kroner er borte på ti måneder TV står for halvparten av fallet. Se hvem som taper mest her.
– Jeg har selv opplevd den siste natten før man legger fram en pitch. Da ser du hva som virkelig bor i folk Jan Morten Drange i ANFO tror ikke på en full avskaffelse av byråkonkurranser. Men reglene kan finpusses, mener han.
– Rekruttering til bransjen er et viktig fokusområde for oss CAPA Kinoreklame og Mediebyråforeningen samarbeider om Young Lions Media, og med denne karrierekvelden utvider de samarbeidet
ANFO, KF og Mediebyråforeningen bekrefter pitche-føringer Bransjeorganisasjonene har møttes, og vil komme med konkrete føringer for pitching og anbud i reklamebransjen.
Dette sier Mediebyråforeningen om mulige pitche-regler ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen møtes onsdag denne uken for å diskutere problemene rundt pitching i reklamebransjen.
Nå skal bransjen møtes for å diskutere pitching ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen skal møtes onsdag denne uken. Tema er pitching og byråkonkurranser.
Mediebyråforeningen tror ikke på vekst over tid før høsten 2024 – Vi forventer mindre fall i de månedene vi kommer inn i nå, enn vi har sett så langt i år.
I denne runden har nok ting blitt sagt som ikke burde blitt sagt, noe er nok også sagt på tidspunkt når man burde latt være å si noe i det hele tatt «Debatten har gått i bransjemedia som følge av at Coop valgte WAL og ikke et tradisjonelt mediebyrå. Her kommer en presisering.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
314 millioner reklamekroner er borte – men nå forventer de mindre fall ut året – Vi er nok nede i en bunn nå.
Reklameomsetningen fortsetter å stupe – en kvart milliard kroner borte på ett halvt år Juni ble litt bedre, men fortsatt renner pengene ut. Regner med at også høsten blir blodrød.
Camilla Gåre er ansatt som daglig leder i Mediebyråforeningen – Jeg gleder meg til å drive det gode arbeidet videre, sier Gåre.
Reklameomsetningen ligger over 200 millioner kroner bak fjoråret Det viser ferske tall fra Mediebarometeret.
Reklamemarkedet fortsetter å stupe – 160 millioner borte på noen måneder Bare i april forsvant det 90 millioner kroner.