– Et juridisk minefelt for annonsører Nye regler strammer inn på hva norske annonsører kan gjøre. – Norge er ikke en øy, men vi oppfører oss som en, sier Orkla-advokat Martin Berggreen Rove.
Stadig flere satser selv – nå lanseres Kollega & Venn Stadig flere hopper av og starter for seg selv. Nå gjør Embla Charlott Bjerknes og Charlotte Lerdal Groven det samme – med byrået Kollega & Venn.
Sluttet i Orkla og går til Gjete Mari Hagerup, tidligere kommunikasjonssjef i Orkla Health, skal nå jobbe med byrået Gjete.
Slik løser kom-avdelingene sommerferien Kommunikasjonsfolk skal også ha sommerferie. I noen tilfeller betyr det at ting må nedprioriteres.
Vant sjokostrid – slipper å dele blåfargen sin For første gang får en matprodusent enerett på en enkelt farge.
Workplace er borte: Dette er programmene de store aktørene bruker nå Flere selskaper deler hvilke kanaler de bruker for å kommunisere internt.
Flere dropper regnbuelogo i år: – Pride er ikke en markedsføringsflate Flere store selskaper velger i år å droppe regnbueprofilen under Pride. I stedet retter de fokuset mot interne tiltak og verdier – og for å unngå anklager om pinkwashing.
Blir kommunikasjonssjef i Orkla: – Norgesmestere i merkevarebygging i over et århundre Tormod Aasli Kvithyld forlater Posten Bring for å lede kommunikasjonen i et av Norges mest ikoniske merkevareselskaper. Nå blir han ny kommunikasjonssjef i Orkla Home & Personal Care.
Gammel Lano-reklame blant de mest effektive i verden Orklas reklamefilmklassiker 'Lano – Vask de hendene ble shortlistet i Kantar Creative Effectiveness Awards 2025
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
Ny Sølvfisken-jury klar: – En av de gjeveste prisene i bransjen TV 2 har satt sammen årets Sølvfisken-jury, med Håkon Fretheim fra Per Høj i spissen. Sammen skal de kåre årets beste reklamefilmer – og jurylederen gleder seg til å dykke ned i kreativiteten.
Hvordan fortelle om bærekraft på en måte som engasjerer? «Å bruke begrepet «bærekraft» uten konkret innhold bør du styre unna. (Ja, jeg vet – jeg bruker ordet selv akkurat nå)», skriver Elisabeth Aandstad Ekheim.
Islandsk datingapp kaster seg på Klæbo-bølgen Utnytter støyen rundt en lettkledd Klæbo med sin egen kampanje.