Trigger vant millionkamp om Osloskolen
Det var sju byråer i kampen, men Trigger gikk til topps og sikret seg kontrakten verdt opptil 20 millioner kroner.
Trigger har sikret seg rammeavtalen for innholdsproduksjon og medietjenester for Osloskolen, verdt inntil 20 millioner kroner.
– Det er alltid gøy å vinne en konkurranse mot sterke byråer. Men aller mest betyr det at vi får jobbe med målgrupper og tematikk vi i Trigger er genuint opptatt av, sier byråleder Bente Kvam Kristoffersen til KOM24.
Avtalen ble tildelt rett før sommeren, og Trigger har sitt første møte med Utdanningsetaten i slutten av august.
– Dette er et oppdrag som betyr mye for oss. Vi håper virkelig vi kan være med å gjøre en forskjell.
Sju byråer kjempet om kontrakten
Utdanningsetaten i Oslo kommune ønsket én leverandør som kan bistå med både innholdsproduksjon og mediekjøp. Trigger vant konkurransen foran seks andre byråer: Atyp, Bloom, NewsLab, Spoon, Tante Randi og TRY.
– Trigger leverte et veldig godt tilbud, og var det beste tilbudet både på pris og kvalitet. De viste god innsikt og forståelse for målgruppen vår, og løste caseoppgaven de fikk svært godt. Vi er gleder oss til å samarbeide med Trigger i tiden framover, sier Linda Sørfjord, seniorrådgiver i Osloskolen til Utdanningsnytt, til KOM24.
Etaten har de siste to årene samarbeidet med JCP. Rammeavtalen gikk ut i august, og det nye oppdraget ble lyst ut før sommeren.
– Vi har hatt et godt samarbeid med JCP, og jobbet med flere spennende kampanjer, sier Sørfjord.
Trigger skal levere kommunikasjonstjenester som støtter opp under Osloskolens samfunnsoppdrag – både i løpende arbeid og kampanjer.
– I Osloskolen har vi en stor og mangfoldig målgruppe, med 90 000 elever og 17 000 lærere. Vi er opptatt av å samarbeide med et byrå som forstår Osloskolens samfunnsoppdrag og klarer å sette seg inn i våre behov. Det opplever vi at Trigger klarte å levere godt på i tilbudet, sier hun.
– God prosess
Ifølge kunngjøringen ble kvalitet vektet med 80 prosent i tildelingen, mot 20 prosent på pris. Kristoffersen beskriver anbudsprosessen som tydelig og profesjonell.
– Det var en god prosess. Vi ble ikke bedt om å levere kreative uttak, men skulle svare ut en caseoppgave og vise oppdragsforståelse. Det presenterte vi i et møte før sommeren, sier Trigger-sjefen.
Hun viser til at byrået blant annet ble løftet fram for sin relevante kundeerfaring, særlig oppdrag i utdanningssektoren der barn og unge har stått i sentrum for kommunikasjonsarbeidet.
– Vi ble også trukket fram for god innsikt i målgruppen utdanningsetaten ønsker å nå, og for evnen til å forstå kompleksiteten i tematikken.
Trigger fikk også ros for å vise hvordan utvikling av kommunikasjonstiltak tar hensyn til både målgruppen og konteksten man skal kommunisere i.
– Det handler om kompetanse og forståelse – og at vi har et sterkt tverrfaglig team.
– En liten eksamensøvelse
Kristoffersen sier oppdraget treffer godt med Triggers fagprofil og engasjement.
– Vi er en engasjert gjeng med et stort hjerte for unge. I dette oppdraget får vi bruke både samfunnsforståelse og innsikt i mangfold og storby, sier hun.
Hun skryter også av innsatsen internt i byrået:
– Det å vinne anbud er som en liten eksamensøvelse hver gang. Det er ekstra stort når det er selve Osloskolen som deler ut eksamenskarakteren. Det gir både stolthet og motivasjon inn i høsten – og jeg er skikkelig glad på vegne av hele teamet.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no