Rikstoto Direkte

NEP og Maverix står bak nye Rikstoto Direkte – premiere torsdag

Alle involverte er klare for å servere alle norske trav- og galoppinteressertes TV-kanal, eid av Norsk Rikstoto, i ny drakt.

Publisert

Rikstoto har inngått et nytt samarbeid med produksjonsselskapet NEP og kommunikasjonshuset Maverix om Rikstoto Direkte (TV) og rikstoto.no, samt sosiale medier.

Det melder Rikstoto i en pressemelding.

Målet er at innholds- og produksjonsavtalen skal gi en nyskapende og mer omfangsrik opplevelse rundt trav- og galoppsport - og ta sporten videre inn i en moderne medieverden der det er fokus på å få lidenskapen og historiene ut i flere kanaler.

Leder av Norsk Rikstotos mediesenter og ansvarlig redaktør, Espen Stensrud, gleder seg stort til premieren.

– Vi har fått med oss utrolig flinke folk og har muligens satt verdensrekord i å stable en helt ny redaksjon på beina i løpet av bare noen få uker. Vi starter med å løfte fram V65 i større grad enn før, og jeg håper seerne vil oppleve en mer moderne og strukturert TV-sending - blant annet med helt ny grafikk, sier han i pressemeldingen.

Multimedialt

Rikstoto Direktes nye studio.

Stensrud understreker at Norsk Rikstoto, NEP og Maverix nå skal ta ut innholdet i flere kanaler.

– Dette redaksjonelle samarbeidet vil bli et nav for all formidling. Tidligere har vi vært organisert i siloer med både forskjellig innholdsproduksjon og eksperter på henholdsvis RD og på nettsidene. Det blir som da VG i 2002 sendte en avisreporter og en nettreporter for å dekke den samme landskampen. Vi skal være en moderne medievirksomhet. Det betyr at vi skal integrere og forene de redaksjonelle ressursene og jobbe smart og effektivt. Det er dyrt å produsere innhold, og i den nye medievirkeligheten handler det om å få maks ut av innholdet du skaper. Det være seg å versjonere og ta i bruk flere kanaler: RD TV, rikstoto.no, SoME-kanaler og evt. andre distribusjonskanaler, sier Stensrud.

– Vi har levende bilder nesten 24/7. Det skal vi utnytte maksimalt i flere kanaler.

Nye mediepartnere

Da Rikstoto inviterte til en tilbudskonkurranse om Rikstoto Direkte, valgte Maverix og NEP Norge å slå seg sammen.

– Vi hadde veldig lyst til å se på om vi kunne kombinere vår kjernekompetanse med Maverix. Med det utgangspunktet begynte ballen å rulle, og det er nå det begynner, sier Morten Aas, administrerende direktør i NEP Norge.

– Sammen med Norsk Rikstoto har vi vært med på en spennende teknologisk reise, men det som er nytt for oss er at vi nå også er med i det redaksjonelle arbeidet. Det gleder vi oss til å være en del av.

Powered by Labrador CMS