Mindshare skal levere mediebyråtjenester for Helseforvaltningen de neste to årene, noe daglig leder Petter Skippervold er svært fornøyd med
Mindshare skal levere mediebyråtjenester for Helseforvaltningen de neste to årene, noe daglig leder Petter Skippervold er svært fornøyd med

Nytt mediebyrå for Helseforvaltningen

Skal levere byråtjenester for Helseforvaltningen de neste to årene

Publisert

– Det er spennende, men utrolig omfattende arbeid å holde folk informert når informasjonsflyten og behovet er så stort, sier daglig leder i Mindshare Petter Skippervold.

Medie- og kommunikasjonsbyrået Mindshare vant nylig anbudskonkurransen om å få levere mediebyråtjenester for Helseforvaltningen de neste to årene.

Byrået skal levere til Helsdirektoratet, Folkehelseinstituttet, Statens legemiddelverk og Statens helsetilsyn, som alle har hatt hovedansvaret for myndighetenes informasjonsarbeid rundt koronapandemien.

Utfordringene står i kø

Skippervold synes dette er en av de mest attraktive oppdragsgiverne, med tanke på god og meningsfylt kommunikasjon som påvirker absolutt alle. Det er fortsatt mange kommunikasjonsutfordringer, og særlig hvordan folk oppfatter de ulike budskapene.

– Folk har ulike holdninger og bakgrunn. Det har vært mye fokus på kommunikasjonen rettet mot unge folk, minoriteter og storbyfolk. Det vil hele tiden være en utfordring å nå ut til alle målgrupper som skal akseptere budskapet, samtidig som de må ha høy tillatt til det som blir formidlet.

Utviklet seg som byrå

Mindshare begynte allerede i 2017 med en rammeavtale som mediebyrået til Helseforvaltningen. Arbeidet har blant annet handlet om å utarbeide mediestrategier, gjennomføre befolkningsundersøkelser, rapportere innsikt og kommunikasjonstiltak, plassere annonser i mediene og andre konsulenttjenester.

– Gjennom pandemien har oppgavene endret seg hurtig, og informasjonsflyten har vært enorm. Vi har måttet holde oss oppdatert kontinuerlig på endringer i samfunnet for å kunne gi best mulig råd. Skippervold var ikke i tvil om at de ønsket å være en del av dette samarbeidet.

– Vi brukte nesten alle ressursene våre for å overbevise om at vi er riktig byrå for dem. Heldigvis valgte de oss, sier en meget fornøyd Skippervold.

Powered by Labrador CMS