– Jeg så momentant hvordan en kunne nå ut til folk med sitt budskap på en helt annen måte, og hvilken verdi dette hadde for mine kunder., sier Glenn Helge Kvilhaugsvik.
– Jeg så momentant hvordan en kunne nå ut til folk med sitt budskap på en helt annen måte, og hvilken verdi dette hadde for mine kunder., sier Glenn Helge Kvilhaugsvik.

#MinJobb

Da Facebook kom, falt mange brikker på plass for Glenn Helge

– Jeg så momentant hvordan en kunne nå ut til folk med sitt budskap på en helt annen måte, og hvilken verdi dette hadde for mine kunder.

Publisert

Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.

Denne gang er det Glenn Helge Kvilhaugsvik, daglig leder i ZOCIAL, som svarer i spalten.

– Tittel og arbeidsoppgaver?

– Jeg er daglig leder i ZOCIAL AS som er et lite digital markedsføringsbyrå basert på Karmøy og i Haugesund.Min jobb går ut på å skape mer verdi for våre kunder.

Jeg liker å si at markedsføring skal ikke være en kostnad, men en investering for økt inntjening. Og det gjør vi via kampanjer på sosiale medier og google, samt produksjon av nye eller optimalisering av eksisterende nettsider og nettbutikker.

Som daglig leder i et lite selskap har jeg et bredt spekter av oppgaver innenfor hver av våre tjeneste områder, i tillegg til kundeoppfølging og drift av firma.

– Hva liker du best med jobben din?

– Det jeg liker aller best er å se resultatene av det vi gjør. Om kunden er liten eller stor spiller ingen rolle når en ser at en skape konkrete resultater basert på de tjenestene vi har levert.

– Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?

– Det må være alt som ikke har med det faglige og gjøre, som en ellers er nødt til å gjøre når en driver et firma.

LES OGSÅ: Kjendislege og SoMe-profil har fått koronaviruset: – Jeg var redd

– Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?

– Jeg begynte i bransjen som grafisk designer, som jeg likte veldig godt på det tidspunktet. Men på samme tid kom også Facebook inn i markedet, som jeg startet å jobbe med veldig tidlig. Da begynte noen brikker å falle på plass for meg og jeg så momentant hvordan en kunne nå ut til folk med sitt budskap på en helt annen måte, og hvilken verdi dette hadde for mine kunder.

– Hvem inspirerer deg / Hva inspirerte deg sist / hva er god kommunikasjon?

– Jeg har ikke en bestemt person eller et stykker arbeid som jeg kommer på. Men jeg setter utrolig stor pris på og blir inspirert av godt arbeid innen for kommunikasjonsfaget. Alt fra bra design, reklamefilmer, nettsider, enkle eller tøffe løsninger i nettbutikker, kreativ kommunikasjon på sosiale medier, etc. Det er så mye. Men budskapet må komme godt frem, og i tillegg bør det blir gjort på en kreativ eller nytenkende måte.

– Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?

– Jeg jobber innenfor digital markedsføring. I dag er det så enkelt å sette opp en nettside eller nettbutikk at nesten hvem som helst kan gjøre det. Samme gjelder også med annonsering på sosiale medier eller google. Er du litt datakyndig så får du til å sette opp en annonse. MEN det betyr ikke at det blir bra eller at du får de resultatene en ønsket å oppnå.

Det samme gjelder også for en snekker yrket. Det er mange som kan sette opp en le-vegg selv, men det er ikke alle som står etter stormen har herjet på. Så den største utfordringen for vår bransje fremover er å skille ut hvem som er seriøse/profesjonelle aktører og ikke.

Jeg har hatt alt for mange kunder som har prøvd en «billig aktør» først og ikke oppnådd det som de så for seg. Og i etterkant er skeptisk til alle som leverer «samme» tjeneste.

LES OGSÅ: En gang ble de regnet som landets største kommunikasjonstalenter – hva gjør de nå?

Powered by Labrador CMS