Iman Winkelman og Gunn Helen Hagen.

Nova Spektrum henter Iman Winkelman til å lede kommunikasjonsarbeidet

Forlater stillingen som direktør for Sparebankforeningen.

Publisert

Nova Spektrum har ansatt Iman Winkelman som ny leder for kommunikasjon og samfunnskontakt. Han skal synliggjøre og styrke Nova Spektrums nærings- og samfunnsmessige betydning i møte med satsingene virksomheten er i gang med.

– Både de direkte og indirekte økonomiske og samfunnsmessige ringvirkningene av aktiviteten til Nova Spektrum er store. Gjennom å skape førsteklasses møteplasser og arrangement bidrar man til å fremme handel, kunnskapsdeling og inspirasjon som er av avgjørende betydning for at bedrifter over hele landet kan utvikle seg videre, sier Winkelman i en pressemelding onsdag.

Han begynte i stillingen mandag.

– De økonomiske ringvirkningene av Nova Spektrum er også store gjennom etterspørselen og verdiskapingen som oppstår i tilknytning møteplassene og arrangementene. Jeg ser fram til å få disse perspektivene tydelig fram i godt samarbeid med dyktige kollegaer.

Skal synliggjøre satsinger

Winkelman kommer fra stillingen som direktør for Sparebankforeningen, og har tidligere også vært bransjeleder for ulike medlemsområder i Hovedorganisasjonen Virke. Hun er utdannet siviløkonom og revisor.

– Vi er takknemlige for at Iman har takket ja til å begynne hos oss, og ser fram til å løfte oss ytterligere når det gjelder vårt arbeid på området for kommunikasjon. Slik vi kjenner Iman, brenner han for å få fram betydningen Nova Spektrum spiller gjennom rollen som arrangør av møteplasser for næringslivet, kulturlivet og organisasjonslivet, sier administrerende direktør i Nova Spektrum, Gunn Helen Hagen.

Som legger til at I tillegg vil Winkelman vil være en viktig bidragsyter for å synliggjøre deres satsinger relatert til blant annet servering og eiendomsutvikling.

– På disse områdene vil det skje mye i tiden som kommer, sier Hagen.

Vil legge til rette for dialog

Winkelman mener Nova Spektrum representerer en viktig motor for næringsutvikling og verdiskaping nasjonalt og lokalt, og er glad for at Nova Spektrum har offensive ambisjoner på bærekraft ved at virksomheten har lansert en tydelig ambisjon om å redusere CO₂-avtrykket per besøkende med minst 20 prosent de nærmeste årene.

Stiftelsen Norges Varemesse som eier Nova Spektrum og Oslo Spektrum har iverksatt arbeidet med to store byutviklingsprosjekter i tilknytning til egen virksomhet i Oslo og på Lillestrøm.

– Stiftelsen Norges Varemesse har offensive byutviklingsplaner som vil bidra til å gi både Oslo og Lillestrøm et stort løft. Prosjektene representerer viktige satsinger der det er behov for konstruktiv dialog med kommunene, næringslivet, kulturlivet og andre som har interesse av at planene blir realisert på en god måte. Denne dialogen skal vi legge godt til rette for, sier Winkelman.

Powered by Labrador CMS