Hege Kosberg slutter i stillingen som direktør for Marketing Solutions i NHST Media Group
– Jeg har kommet til at det er riktig timing å gi stafettpinnen videre nå.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Kosberg har hatt ansvaret for annonsesalg, innholdsmarkedsføring og eventer i NHST.
– Det har vært intense og lærerike år, men også krevende år med omorganiseringer på tvers av regioner, pandemi og geopolitiske utfordringer. Vi har nå satt en ny organisasjon, sparket i gang nye initiativer, og jeg er stolt av det vi har skapt i løpet av perioden. Så har det vært tre krevende år, og jeg har kommet til at det er riktig timing å gi stafettpinnen videre nå, sier Kosberg.
Hege Kosberg begynte i Dagens Næringsliv i 2019, og gikk inn i rollen som konserndirektør i NHST Media Group i 2021, etter at NHST slo sammen norske publikasjoner og globale publikasjoner i et nytt integrert mediekonsern.
– Jeg vil takke Hege for innsatsen hun har lagt ned, først i DN og det siste året i en krevende og stor omstilling av en norsk og internasjonal organisasjon med 80 ansatte. Hege har stått i ulike omstillinger i over tre år, og har med dedikasjon og stor innsats bidratt til at vi er posisjonert for å kunne vokse, sier NHST-sjef Trond Sundnes.
Kosberg fortsetter i stillingen ut september.
Jobben med å finne hennes etterfølger begynner med en gang.