Henrik Ferdinand Hanssen som nyter den digitale peisen.

JULEPRATEN

– Hos oss blir det selvfølgelig ribbe. Tenke seg å servere noe annet på julaften!

Opinion-analytikeren gir deg både bok- og serietips i dagens juleprat.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

Denne gangen er det analytiker Henrik Ferdinand Hanssen i Opinion som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg skal feire julaften sammen med foreldrene mine og bestemor. Hos oss blir det selvfølgelig ribbe. Tenke seg å servere noe annet på julaften!

– I romjula skal jeg trene og være sammen med kjæresten min, og ikke minst lese foran min digitale peis.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg vil anbefale «Gul bok» av Zeshan Shakar – den skal i hvert fall jeg lese i romjula. Debutromanen hans, Tante Ulrikkes vei, leverte til de grader.

– I disse dager er det fint med litt humor. Mitt serietips er derfor «Team Bachstad» på NRK. Øystein Bache og Rune Gokstad reiser gjennom verden med alternative fremkomstmidler. Nå har det kommet en ny sesong, hvor de skal kjøre Norge på langs i en postbil. Gleder meg.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det morsomste jeg har opplevd i år er å få jobbe i en ny del av bransjen. I Opinion får jeg utfordret meg hver dag og brukt kunnskapen min på nye måter.

– Det var også veldig hyggelig å bli onkel for femte gang.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Da vil jeg invitere Jeppe Solberg i Red Bull og Ida Eilsø i Samlerhuset slik at vi kan mimre tilbake til Westerdals. For å dekke den nord-norske kvoten inviterer jeg også Torbjørn Krogstad i Geelmuyden Kiese. Jeg har aldri spist et kjedelig måltid med han.

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2020?

– Regjeringens pressekonferanse 12. mars. Det var et spesielt øyeblikk.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2021?

– Jeg tror at trenden med at merkevarer viser solidaritet og medmenneskelighet vil fortsette inn i 2021. Svadakommunikasjon vil forhåpentligvis oftere blir gjennomskuet. Det bør ikke være avstand mellom det man gjør, og det man sier.

Powered by Labrador CMS