Idar Vollvik under lanseringen av boka Idar Vollvik om PR, «Det kunne ikke skje i virkeligheten» på Litteraturhuset i Oslo tilbake i 2009 . Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX
Idar Vollvik under lanseringen av boka Idar Vollvik om PR, «Det kunne ikke skje i virkeligheten» på Litteraturhuset i Oslo tilbake i 2009 . Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX

Idar Vollvik med nytt navn på nettbutikk: – Det virker som strategien hans er «all PR er god PR»

Idar Vollviks Ludo Store har nå byttet navn til Love Norway.

Publisert Sist oppdatert

Idar Vollviks «Ludo Store» har nå byttet navn til «Love Norway».

Dette skriver Nettavisen mandag kveld.

I høst ble forretningsmannen pågrepet og siktet for ompakking og feilmerking av munnbind. Vollvik forteller at politietterforskningen og all omtalen i media ble belastende for Ludo Store.

Avisen har vært i kontakt med omdømmeekspert og professor emerita Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI.

Hun tror at dette som en «snakkis» kan fungere, men ikke som en forretningsplan.

– Jeg tror at han kan gjøre det bra på kort sikt, men at folk etter hvert vil begynne å stille spørsmål, sier Brønn til Nettavisen.

– Det virker som om strategien hans er «all pr er god pr». Det er ikke en forretningsstrategi som jeg vil anbefale noen. Folk har ikke mye tillit til ham, sier hun.

Høyskolelektor Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI.
Høyskolelektor Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI.
Powered by Labrador CMS