Viste slående tall til bransjefolk: – En krise for dere som sitter her Flere virksomheter sliter spesielt på tre viktige punkter.
Dette skjedde da Vipps skulle snakke på engelsk: – Lett å ende opp med «corporate bullshit» Vipps har en tydelig visjon om hvordan de skal opptre når de kommuniserer, både innad og utad.
Vipps satte omdømme-rekord: – Har en ambisjon om å nå enda høyere Vipps-sjef Rune Garborg er storfornøyd med at de er landets best likte virksomhet. Men han tror fortsatt det er rom for forbedring.
Traction 2024: Dette selskapet har best omdømme i Norge - se hele listen Vipps troner øverst på listen i 2024.
Sbanken må gjenopprette tillit: – Må jobbe knallhardt – Vi ser at meningene om oss, og om DNB er mange.
Mener melkemangel kan skade Tines omdømme: – Tillit tar tid å bygge, men ikke å rive Tine og Nortura får kritikk for mangelen på blant annet melk og egg i butikkene. Omdømmeeksperter mener dette kan få negative konsekvenser.
Ekspert om Dagbladets omdømme-situasjon: – Tar for gitt at det er med vilje Dagbladet har gjennomgått store endringer de siste årene. Dette har endret avisens omdømme, mener professor.
Estrid unnskylder kontroversen Et innlegg på sosiale medier fikk Gillettes advokater til å kontakte Estrid. Nå beklager det svenske barberhøvelselskapet utbruddet.
Tror «Bamsegutt»-saken vil skade NRKs omdømme NRK er i hardt vær, og trakk tilbake serien «Ingen elsker Bamsegutt». Nå mener flere at rikskringkasteren har fått en ripe i lakken.
Dette omdømmegrepet har gitt stor suksess for Fjordkraft – Vi har gjort, beklager språket, en helvetes jobb.
Har kritikerne våre litt rett? «Bremseklosser, dørlukkere og kakepyntere. Har kritikerne våre litt rett når de kaller kommunikasjonsfolk alt dette? », skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
– Velgere stemmer ikke på kommunikasjon For første gang på nesten 100 år ble ikke Arbeiderpartiet Norges største parti ved et valg.
Det er ikke en magefølelse hos en random sjef som avgjør om en profil «er overalt» en periode «Jeg vet nå at det er vanlig at mediehusene kjører en slags omdømmeanalyse av de største profilene sine», skriver Carina Olset Hovda.
Omdømmeekspert: – Den største utfordringen i denne saken er at Moxnes kan fremstå som om han er villig til å ikke snakke sant Mange setter nå spørsmålstegn ved Moxnes' moral.
Spør du meg, er det vår fordømte plikt «Jeg slår et slag for at vi gir ungdommene våre et bedre førsteinntrykk av arbeidslivet! De fortjener en god tilbakemelding like mye som oss voksne!», skriver Kari Anne Susegg Kvarving.
Vibeke bruker egen erfaring i nytt krisehåndteringskurs - forberedt på brann – Brannøvelser er noe man må trene på for å kunne være forberedt til den dagen det faktisk brenner. I enkelte tilfeller kan det stå om liv, men i de fleste sakene handler det om å redde materielle verdier og omdømmet.
Tibber snur og ber om unnskyldning Avvikler forskuddsbetaling som ble innført i oktober i fjor: – Vi har tatt upopulære valg, og det har vært en viktig påminnelse om hvor skjørt tillit er.
Når rekruttering skader omdømmet «Jeg er ikke, og vil mest sannsynlig aldri bli, en god ambassadør for bedriften som fikk meg til å føle meg som en idiot.», skrive Lise Sjøblom.