Det nye teamet i Semway er i stadig vekst og ansetter fortløpende for å dekke pågangen.
Det nye teamet i Semway er i stadig vekst og ansetter fortløpende for å dekke pågangen.

Semway lanserer ny tjeneste: – Konkurrentene bør skjelve i buksene

Balanserer kreativitet og bruk av data i den nye tjenesten.

Publisert

– Vi har gjort en grundig evaluering av måten vi jobber med sosiale medier. Det har ført til at vi har snudd opp ned på vår arbeidsmetodikk, sier kommersiell leder i Semway, Monica Sandorf Engh i en melding.

Semway er et datadrevet byrå som har satset på tjenester som Performance, SEO, design og webutvikling. Nå har byrået forsterket laget og satser stort på sin nye tjeneste.

– Konkurrentene bør skjelve i buksene. Balansen mellom kreativitet og bruk av data er avgjørende – når det kobles sammen, blir det gull. I tillegg har vi krydret dette med å hente de beste SoMe-ekspertene, forteller hun.

Enorm etterspørsel

Arbeidet med å etablere tjenesten startet i mai, og siden den gang har avdelingen gått fra 0 til 5 ansatte.

– Vi ansetter fortløpende for å dekke pågangen fra kundene. Det er en enorm etterspørsel etter tjenesten og vi har allerede landet store merkevarer som Foodora, Jølstad og Orkla. Vi selger strategi og innhold til sosiale medier i en fart som vi aldri hadde drømt om.

Fra oppstarten av tjenesten i mai er det blitt brukt mye tid på analyse og kartlegging av endret brukeratferd og hvordan folk søker på nettet.

– Alt har forandret seg siden pandemien traff Norge. Vi bruker mer tid på sosiale medier og har høyere forventninger til det vi får servert der. Vi ser at nykommere som TikTok har hatt en enorm vekst i antall brukere, og har med det inntatt en ledende posisjon for hvordan innhold i sosiale medier skal være, forklarer Ingrid Risan, innholdsprodusent i Semway.

Har knekt koden

Den innsikten har sørget for både en effektiv arbeidsmetodikk og innhold skreddersydd for kunde, kanal og mottaker. Bruken av sosiale medier har endret seg markant den siste tiden. Push-annonser som konverterte godt tidligere, presterer ikke like godt som før.

– Vi har satset stort på et nytt team som arbeider med tilpasset innhold for hver enkelt plattform. Arbeidet skaper et unikt engasjement fra brukerne, som igjen fører til økt lønnsomhet og merkekjennskap.

Undersøkelsene som ble gjort la grunnlaget for den nye metodikken.

– Vi har spesialisert oss på en metodikk som tilpasses kunden. I fjor høst merket vi økt etterspørsel fra våre kunder etter innholdsproduksjon og strategi for sosiale medier. Dette er årsaken til at vi har gjort en stor omstrukturering i hele vår metodikk. Vi føler vi har knekt koden og resultatene så langt er revolusjonerende, forklarer Sandorf.

Metoden har blitt brukt på flere av Semways kunder.

– Vi kan avsløre at det siste store vi har jobbet med er hvordan vi kan bruke SEO aktivt i sosiale medier. For kundene vi allerede har testet dette hos har det gitt gode resultater og vi ser fram til å fortsette suksessen for framtidige kunder, sier Risan.

Powered by Labrador CMS