Når Ingebjørg forteller om hvordan en typisk arbeidsdag er så er ingen dager vanlige.

Ingebjørg jobber som innholdsprodusent i en avis og begynte midt i korona: – Veldig spesielt

Ingebjørg Fyrileiv Guldvik fra Namsos trives med å løpe rundt, ta bilder og filme for å lage innhold til Namdalsavisa. En jobb som gir henne både glede, latter og spennende utfordringer.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Siden 16. mars i år har Ingebjørg Fyrileiv Guldvik jobbet som innholdsmarkedsfører i Namdalsavisa.

– Jeg startet i mars, og det ble mildt sagt en litt roligere start enn jeg så for meg. Vi var ikke på kontoret den første tida, og det var veldig spesielt å bli kjent med nye kollegaer over Meet.

At bursdagen hennes den 20. mars ikke ble helt som alle andre år er ikke rart. Dagen hvor hun skulle feire med glitter og glam ble heller en dag hvor hun med mange andre ble permittert i 20 dager.

– For meg var det ikke så dramatisk siden jeg hadde en ettåring og samboer i pappaperm hjemme som jeg fikk litt bonustid med. Feiringen ble fin likevel, forteller namsosingen til KOM24.

I Namsos har de vært heldige med svært lite til nesten ingen smitte. Derfor har det ikke vært like ille som mange andre steder.

Ingebjørg Fyrileiv Guldvik jobber som innholdsmarkedsfører i Namdalsavisa.

– Vi har likevel forholdt oss til restriksjonene, og utover det har produksjonen gått nesten som normalt. Men tele er alltid fint å ha.

Kreative løsninger

Når Ingebjørg forteller om hvordan en typisk arbeidsdag er så er ingen dager vanlige. En dag på jobb for henne inneholder mye variasjon, likevel starter den alltid med en kopp kaffe sammen med kolleger i markedsavdelingen.

– Dagen min starter med et fellesmøte med alle i redaksjonen. Etter det kan det gå alle veier. Som regel er jeg på kontoret og jobber med bilder, film og tekst, mens andre ganger er jeg ute og gjør opptak.

I løpet av arbeidsdagen kan Ingebjørg være innom flere spennende og utfordrende prosjekter. Et av oppdragene hun nevner som har skilt seg fra mengden var en stillingskampanje for Overhalla kommune.

Overhalla kommune som er på jakt etter ny teknisk sjef ønsket seg en film, men i stede for å lage en film om teknisk sjef spurte vi noen barnehagebarn om de visste hva en teknisk sjef er og gjør. Da fikk vi mange artige svar, og mye oppmerksomhet rundt stillingen, meddeler Ingebjørg.

– Erfaringene jeg tar med meg fra det prosjektet er at barn er svært uforutsigbare. Det visste jeg jo, men likevel. Det var en utrolig artig dag på jobb, men det var også temmelig utfordrende.

Hun legger til at barn kan ha mange «fiffige» vinklinger, tusen forskjellige digresjoner og spørsmål. Derfor oppsto det tilfeller hvor markedsføreren satt seg fast. Heldigvis fikk hun god hjelp av de ansatte i barnehagen til å holde praten i gang.

Andre prosjekter Ingebjørg ønsker å trekke frem er de prosjektene hun jobber tett sammen med utvikleren til Namdalsavisa, Odd Egil Hegge Selnes.

– Vi idémyldrer sammen, jeg filmer, fotograferer og skriver, og han syr sammen historiene.

Hun forteller om større prosjekter der Selnes har med seg en drone på opptak. Samtidig som Ingebjørg løper rundt på bakken, flyr samarbeidspartneren hennes rundt med drona.

– Et slikt teamwork er gull! Vi er ikke redd for å si fra om hva som ikke funker, eller hva som kan gjøres bedre, og det er viktig. Vi gjør hverandre bedre.

Godt samarbeid er lik suksess

Når KOM24 spør hvordan hun trives i jobben er det ikke noe tvil.

– Jeg stortrives! Jobben i seg selv er som sagt veldig variert, og mange ganger utfordrende. Men det er akkurat det jeg liker, forteller Ingebjørg fornøyd.

Store deler av opptakene hun gjør, gjør hun som regel alene. Likevel påpeker Ingebjørg at hun er en del av et team som jobber tett sammen fra idé til ferdig produkt. Noe som er viktig for henne.

– Å jobb i team er svært givende. Veien blir ofte til mens vi går, og vi går sammen. Noen ganger løper vi også.

Ingebjørg blir inspirert når kundene er fornøyde med prosjektet hun og temaet har gjort for dem. Hun mener at en oppskrift på suksess er et godt samarbeid, å ha det gøy på jobben og le sammen.

– Når vi lykkes, er det ofte fordi vi har hatt et godt samarbeid og dialog med kunden, samtidig som vi jobber tett på avdelingen. (Ikke bokstavelig talt tett altså). Vi har det også fryktelig artig på jobb. Jeg tror ikke jeg har ledd så mye siden jeg gikk på ungdomsskolen.

Ingebjørg sammen med noen av kollegaene i markeds/administrasjonsavdelingen i Namdalsavisa.
Powered by Labrador CMS