Rusta har investert i digitale flater som et verktøy for å forbedre opplevelsen for sine ansatte i varehusene

Rusta forbedrer intern kommunikasjon ved hjelp av Visual Art

Med fastsatte maler og tilpasset dynamisk innhold, ønsker Rusta å øke engasjementet og sørge for at riktig og relevant informasjon alltid når de ansatte.

Publisert

Rusta har mer enn 100 varehus i Sverige og nesten like mange i Norge og Finland. De har, som mange andre bedrifter, hatt utfordringer med å finne en effektiv kanal for intern kommunikasjon, da et flertall av deres ansatte ikke sitter foran en datamaskin.

Dette gjør at det kan være vanskelig å nå ut med informasjon til alle på en effektiv og enkel måte.

Nå mener de at informasjonsskjermer i soner der ansatte går forbi er en gunstig kommunikasjonskanal.

– For oss er det veldig viktig at personalet er oppdatert på alt fra aktuelle kampanjer til produktinformasjon og annet interessant som skjer på varehusene. Tidligere har vi ofte brukt e-post til dette, men det har vært vanskelig å sikre at informasjonen når alle. Det har også betydd en forsinkelse for alle våre ansatte som jobber i butikkene, sier Nahrin Ego, leder Internkommunikasjon i Rusta i en pressemelding.

Etter et vellykket pilotprosjekt har Rusta nå landet på en løsning der informasjonsskjermer skal installeres i personalkantinen i hvert varehus, i første omgang i Sverige.

Totalt er det rundt 100 skjermer i Sverige i et første omgang med mål om å gjøre samme utrulling i kjedens varehus i Norge, Finland og Tyskland i neste steg.

Powered by Labrador CMS