Jannicke Platou har 15 års erfaring fra reklame og produksjonsbransjen blant annet fra selskapet The Oslo Company. Her sammen med daglig leder i Try opt, Gunnar Stensaker.

Jannicke er ny leder i TRY Film

– Filmformatet er viktigere enn noen gang før for at selskaper skal lykkes med både merkevarebygging og salg

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Jannicke Platou blir ny leder av TRY Film, TRY sitt eget produksjonsselskap.

Det skriver daglig leder i TRY opt, Gunnar Stensaker i en pressemelding.

– Jeg gleder meg til å tre inn i ny rolle i TRY Film og jobbe sammen med resten av TRY-huset. Jeg brenner for filmproduksjon og synes det er spennende å jobbe med produksjon på tvers av ulike formater og kanaler, sier Platou i pressemeldingen.

Platou har 15 års erfaring fra reklame og produksjonsbransjen blant annet fra selskaper som The Oslo Company og SMFB.

– Filmformatet er viktigere enn noen gang før for at selskaper skal lykkes med både merkevarebygging og salg. Formater og flater har alltid endret seg, det nye er at det går raskere enn før. Men film som formidler er sterkere enn noen gang, sier Platou.

TRY Film startet som avdeling på TRY-huset i 2019, og er en egen avdeling i TRY Opt. Målet med satsingen er å jobbe mer sømløst og bedre fra idé og produksjon til distribusjon.

– Vi har opplevd en økning i etterspørselen etter filmproduksjon de siste årene, og særlig til et stadig bredere spekter av digitale flater, sier Stensaker.

– Det tette samspillet mellom innholdsprodusenter og performance spesialister i TRY Opt er unik, og gjør at vi alltid leverer innhold på kanalenes premisser.Vi har utvidet teamet så raskt vi kan i takt med etterspørselen.

TRY Film har til nå blitt ledet av Christian Aass, som starter i ny stilling i et start-up selskap til høsten.

Powered by Labrador CMS