PROSJEKTTEAMET i JBF: Fra venstre: Design og utviklingskonsulent, Kine Anita Schjerverud, digital markedsrådgiver Stine Foldvik, digital markedsansvarlig Bente Grevstad og direktør for strategi og kommunikasjon Ole Gjuv Pedersen.

We Oslo utviklet ny visuell identitet for finanskonsernet JBF

Fikk ny identitet og lanserer nytt kommunikasjonskonsept.

Publisert

– Vi ønsket å utvikle en visuell profil som tar vare på vår stolte historie, men som samtidig føles vennlig og tidsriktig. Nå er vi grønne og røde – eller vennlige og varme, som det også kalles. Det er en god beskrivelse av hvem vi skal være for våre kunder, sier Ole Gjuv Pedersen, direktør for strategi og kommunikasjon i JBF i en pressemelding.

JBF har en historie som strekker seg tilbake til 1885. Nå er tiden moden for en fornyelse – med en ny visuell profil og tilhørende kommunikasjonskonsept.

Det er identitetsbyrået We Oslo som fikk i oppgave å utvikle den nye identiteten.

– Vår oppgave handlet om å gi JBF en tydelig identitet, som bidrar til å løfte selskapet inn i en ny tid og inn til nye og yngre målgrupper. JBF har en relasjon til sine kunder som følger familier i generasjoner. Den nye logoen symboliserer dette kretsløpet og ivaretar jernbanehistorien på en mer subtil måte, sier Kristine Lillevik, kreativ leder i We Oslo i pressemeldingen.

Hun sier at dette har vært et spennende prosjekt hvor mange hensyn måtte forenes i et nytt og mer imøtekommende uttrykk,

For deg, ditt og dine

Samtidig med de visuelle endringene lanserer JBF et nytt kommunikasjonskonsept og slagordet «For deg, ditt og dine».

Kommunikasjonskonseptet handler om hva JBF skal levere til kundene og fungerer som en rød tråd i selskapets markedskommunikasjon.

– Vi er veldig fornøyde med resultatet. Med den nye profilen ønsket vi å løfte JBF-merkenavnet og synliggjøre at vi består av både en bank og et forsikringsselskap. Selv om vi ser litt annerledes ut, beholder vi det som har gjort oss unike i alle år, sier Ole Gjuv Pedersen.

Powered by Labrador CMS