Som filmskapende frikjører med mange reisedøgn, innså Nikolai Schirmer at han måtte ta grep. Nå er han hovedperson i Polestars nye kampanje, laget av Trigger.
Som filmskapende frikjører med mange reisedøgn, innså Nikolai Schirmer at han måtte ta grep. Nå er han hovedperson i Polestars nye kampanje, laget av Trigger.

Polestar ønsker mer bærekraftig reising

Teamer opp med Trigger og frikjører Nikolai Schirmer om å beskytte vinteren.

Publisert

Ifølge FN har verden mistet én måned med vinter siden 1960-tallet. 

I en ny kampanje fra Polestar, i samarbeid med Trigger, oppfordrer filmskaper og frikjører Nikolai Schirmer til å gi vinteren en stemme ved å ta bærekraftige grep på veien mot fjelltoppene.

– Når Nikolai drømmer om å invitere til sesongåpningen 2030, ser vi mot samme år for å produsere en helt klimanøytral bil, sier Joakim Lien, markedsdirektør i Polestar Norge i en pressemelding.

Som filmskapende frikjører med mange reisedøgn, innså Nikolai Schirmer at han måtte ta grep.

– Jeg har klart å kutte tre fjerdedeler av utslippene mine. Det har jeg fått til ved å sette søkelys på hvor jeg kan kjøre ski uten store utslipp, og ved å se på hvordan man kommer seg dit på en mest mulig bærekraftig måte, sier Schirmer

Det er Trigger som står bak idé og manus til kampanjen «Gi vinteren en stemme». 

– Enten man liker den eller ei, så er vinteren en del av folkesjela. Med den dystre FN-rapporten som bakteppe, ville vi snu retorikken, minne om alle gode grep som kan tas for å beskytte skisesongen og med det gi vinteren en stemme, sier Markus Eckbo Endresen i Trigger.

Kampanjen har også som mål å samle støtte til den internasjonale klima- og miljøorganisasjonen Protect Our Winters som Schirmer er en del av. 

Organisasjonen jobber for systemiske endringer for å begrense klimaendringene.

Powered by Labrador CMS