Johannes Frantzen og «doggen» tilbringer påsken på hytta i Ryfylke.

#Påskepraten

Johannes gleder seg til skrønerhistorier i badestampen 

– Vi er en god gjeng, og samtlige kommer travende vestover for litt kontrollert kaos på hytta.

Publisert

KOM24 har stilt noen spørsmål til en rekke folk i bransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben i år. 

I dag er det Johannes Frantzen, daglig leder i Sagahub, som svarer i påskepraten.

– Hva gjør du i påsken? 

– Påsken tilbringer jeg, i år som i fjor, på hytta i Ryfylke. Fisking, tur med doggen, påskeeggjakt og skrønerhistorier i badestampen. 10/10!

– Hvilke serier/filmer/podkaster vil du anbefale andre å sjekke ut? 

– Modern Family er en sikker vinner. Episodene er 20+ minutter, perfekt som avkobling mellom brettspill og afterski!

– Hva synes du er det beste med påsken?

– Det beste med påsken er kvalitetstid med familien. Vi er en god gjeng, og samtlige kommer travende vestover for litt kontrollert kaos på hytta. 

– Hva er det morsomste du har opplevd i år?

– Det må være å starte egen bedrift. Ja, det er mye jobb, men fytti så mange gode folk man blir kjent med!

– Hvordan vil du karakterisere markedsføringsåret så langt?

– Q1 2024 kan vel oppsummeres med ett ord: AI. Det blir spennende å se hvordan AI vil påvirke markedsføringsverdenen i årene fremover. Bedre kundeanalyser, automatisering av oppgaver, forbedret annonsenøyaktighet, prediktiv analyse, SEO. You name it. 

– Jeg gleder meg til å gjøre videre dypdykk i feltet, men: Vi må ikke la AI føre til økt avstand til målgruppen. Vi må bruke det til å komme enda tettere på. Ikke bruk det som en hvilepute.

– Markedsføring handler fremdeles om å bry seg. Det handler om å respektere tiden til mottakeren. Det handler om å lytte før du prater. Bryr du deg, ja, da markedsfører du bedre. 

– Vi må fremdeles spørre oss selv: «Vil mottakeren faktisk like dette?». AI kan hjelpe oss med dette, men AI kan ikke gjøre jobben for oss. Vær fremoverlent, vær nysgjerrig, og vær til stede. Det er slik du bygger tillit. 

– Hva opplever du at folk i bransjen snakker mye om, og er det noe du mener fortjener mer oppmerksomhet?

– Som gammel forsvarsmann mener jeg strategi og planverk bør få mer oppmerksomhet. Markedsføring uten en plan er å kaste mursteiner i hagen og forvente at gjestehuset skal bli bygget av seg selv. Du må vite hvor du er, hvor du skal og hvordan du kommer dit. 

– «Orden skal herske». 

– Samtidig mener jeg, som en forlengelse av strategidelen, at bedrifter må bli bedre på seleksjon. Du må velge hvem du vil hjelpe. Bedrifter kan ikke være noe for alle. Du må være alt for noen. 

– «Smallest viable audience», som Seth Godin ville sagt.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS