Som for mange andre familier blir dette en jul i koronaens tegn for Kjersti Johannessen i Mills.

Julepraten

– 2022 må bli året hvor korona roer reka og Lyn rykker opp!

Korona legger en demper på julefeiringen, men håper på digitalt besøk av nissen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Kjersti Johannessen, informasjonssjef i Mills, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

Som for mange andre familier blir dette en jul i koronaens tegn. Sønnen vår har akkurat testet positivt. Nå er vi i karantene til et godt stykke ute i romjula, og julekvelden med besteforeldre og onkel er flyttet til 30. desember. Frem til da skal vi kose oss hjemme på Grünerløkka med god mat, gaming og et sikkert en haug med koronatester. Og så håper vi på digitalt besøk av nissen. Vi krysser fingrene for at vi alle er friske og raske til nyttårsaften, som tradisjonen tro feires hos gode venner på Tåsen.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

Jeg holder på med fjerde (og siste?) bind av Lars Saabye Christensens nydelige «Byens spor», som følger flere familier fra etterkrigstiden og i flere tiår. Det er en sann gave til oss som elsker Oslo, og anbefales varmt. Og om noen fortsatt ikke har sett den fantastiske TV-serien Line of Duty, så bør romjulen brukes til nettopp det.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

Jobbmessig er det uten tvil 100000tips-kampanjen, hvor Mills bidro med støtte til små, fine steder på Grünerløkka under pandemien. Det var stas å jobbe med Sollin Sæle og min alltid engasjerte kollega Lars Marius Lauten. Heldigvis har vi flere sprell på lur, og lokale tiltak er viktigere enn noen gang. Ellers hadde jeg en fantastisk sommer i Norge med nydelig vær hvor enn jeg var, og den lever jeg litt på ennå.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

Da jeg tok Digital kommunikasjonsledelse på BI for noen år siden ble jeg kjent med Trine Melgård (Helsedirektoratet), Karoline Riise Kristiansen (NRK) og Marianne Nordengen (Øst Politidistrikt) og jeg koser meg veldig i deres selskap. Jeg serverer selvfølgelig plantebasert og hjertevennlig mat (fra Mills så klart) med en god vin til, gjerne en amerikansk Pinot Noir, mens vi løser verdensproblemer og mimrer om studieturen til New York.

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2021?

Året startet jo med en tragedie, og det er umulig å komme utenom Gjerdrum og den innsatsen også kommunikasjonsfolkene la ned der. I tillegg skal FHI og Helsedirektoratet honnør for hvordan de har holdt koken i snart to år. Når det gjelder dårlig kommunikasjon, er det vanskelig å se forbi en viss avgått stortingspresident.. altså, hva skjedde der? Ellers har jo både sushi-middager, nachspiel og til slutt julebord også satt en ekstra piff på nyhetene i år.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2022?

– Det er mye «snakk» om bærekraft, og jeg håper at 2022 blir året det blir tydeligere hvordan vi alle kan ta mer bærekraftige valg i hverdagen. I Mills er vi opptatt av å forenkle budskapene og vise hvor mye valgene man gjør i matbutikken har å si. Vi ser at koronatiden har endret nordmenns holdninger til mat, livsstil og helse. Ikke minst er folk mer opptatt enn tidligere av å handle norsk og sunn mat. Det gir store muligheter for oss i Mills og andre norske matprodusenter. Vi må vise at matglede og bærekraft ofte henger naturlig sammen.

Ellers må 2022 blir året hvor korona roer reka og Lyn rykker opp!

Powered by Labrador CMS