Mills skal satse hardere på folkehelsa.

Mills satser mer på kommunikasjon om folkehelse

–Vi skal snakke mer om hvor viktig kosthold er, og hvordan små grep kan gi store utslag, sier helse- og ernæringssjefen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mills satser på kommunikasjon om folkehelse, og har i den anledning ansatt Miriam Iuell Dahl. Hun har en master i ernæring, bachelor i folkehelse og har i tillegg bakgrunn som kokk.

Sammen med informasjonssjef Kjersti Johannessen utgjør Dahl og Byfuglien teamet som skal kommunisere folkehelse i Mills.

–De første ukene i Mills har vært veldig lærerike, og det er mange spennende planer på gang, sier Dahl, i en pressemelding.

Hun gleder seg til å jobbe kreativt med innovasjon, i kombinasjon med matglede og folkehelse.

Å inspirere til en sunn hverdag og påvirke hva folk faktisk spiser er en utrolig spennende mulighet som jeg ikke kunne la gå fra meg. Mills er noe alle i Norge har et forhold til.

Små grep kan gi store utslag

Helse- og ernæringssjef Marte Gjeitung Byfuglien er glad for å ha fått et nytt tilskudd på laget, og gleder seg til mer utadrettet kommunikasjon.

–Vi skal snakke mer om hvor viktig kosthold er, og hvordan små grep kan gi store utslag.

Mills samarbeider med Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL), og har sammen med organisasjonen stått bak kampanjer for å få flere til å sjekke kolesterolverdiene sine. Hele 6 av 10 personer har for høye verdier, og mange er ikke klar over det. Parallelt med dette arbeider Mills for å skape enda sunnere produkter.

–Vi ønsker å tilby forbrukerne mer plantebasert mat og flere fiskeprodukter. Og ikke minst ønsker vi gjennom vår kommunikasjon å veilede forbrukerne til enkelt å ta sunnere valg.

Powered by Labrador CMS