– Stikk huet fram, vær litt på, og ikke vær redd for å spørre, råder Reidar Oksavik.
– Stikk huet fram, vær litt på, og ikke vær redd for å spørre, råder Reidar Oksavik.

Reidar Oksavik tryna i en rundkjøring på vei til jobb

– Jeg ble liggende igjen forlegen og forslått. Litt forfjamset kom jeg meg opp på sykkelen igjen, og var veldig glad for at hjelmen holdt!

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Production Manager i KeepOslo, Reidar Oksavik som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– Kan man svare «pass» på dette spørsmålet? Hehe ja, pass har jeg heldigvis, det ordnet vi for hele familien i fjor sommer, og er ganske glad for det nå!

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Det blir først ferie på Sørlandet. Jeg har vokst opp i Grimstad og mener ganske subjektivt at det er det fineste stedet å feriere om sommeren. Også skal familien på en roadtrip til Danmark med telt og sovepose.

Også skal vi innom Louisiana Museum og Modern Art utenfor København – det gleder jeg med til. Det er en fantastisk plass!

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Beste sommerminne er nok fra det året jeg fylte 14, og hadde kjøpt meg egen båt! I Grimstad var det litt som å kjøre moped, de fleste av mine venner hadde jolle med 9,9 hk. Det ble fine sommerminner av å være skipper på egen skute.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Kanskje ikke direkte en bransjeperson, men Bård Bringsrud Svensen i Orkla / Påfyll er involvert i mange spennende prosjekter der bærekraft står sentralt.

Gjenbruk av plastmaterialer, og design for gjenvinning generelt kommer til å bli enda mer sentralt de nærmeste årene. Spesielt hvis Norge skal klare å gjennomføre EU’s krav om 50 prosent gjenvinningsgrad av plastemballasje innen 2025! Her kan kommunikasjonsbransjen også bidra med å fremme smartere konsum av varer og produkter for en bedre fremtid.

Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Kampanjemessig så må jeg trekke fram When Harry Met Santa selv om de fleste nå sikkert har fått med seg denne, og gratulerer til Pol for gjeve priser verden rundt. Veldig stas for bransjen her hjemme også.

Visuelt fin, solid historieformidling og med et veldig viktig budskap i mangfold og kjærlighet. Kult også at det er Posten som er avsender som er en statlig aktør.

– Når tryna du sist på jobb?

– Her svarer jeg helt bokstavelig, med sånn hue i asfalten og skrubbsår oppe og nede. Jeg tryna i en rundkjøring på vei til jobb da transportsykkelen mistet veigrepet og skled bortover asfalten, og jeg ble liggende igjen forlegen og forslått.

Mest forlegen heldigvis, det gikk overraskende bra. Litt forfjamset kom jeg meg opp på sykkelen igjen, og var veldig glad for at hjelmen holdt! Så budskapet er enkelt, bruk hjelm kids;)

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Stikk huet fram, vær litt på, og ikke vær redd for å spørre. Bransjefolk ser ofte litt for kule ut på profilbilder men er helt vanlige mennesker med både svakheter og egne hverdagsproblemer.

Også er det viktig å følge med på det som skjer rundt oss, i samfunnet for øvrig og ikke bli for intern med verken budskap eller uttrykk. Og sist men ikke minst, livet er for kort for dårlig kaffe … Fortsatt god sommer!

Powered by Labrador CMS