Hele prosjektteamet fra Netlife. Foran er konferansier Matt Smith.
Fra venstre: Jonas Driveklepp, Anja Schönhaug, Marte Gråberg, Dag Helge Scott, Synnøve
Sagafos, Jostein Magnussen, Torgeir Beyer, Kenneth Lemik og Marte Brennbakken
Hele prosjektteamet fra Netlife. Foran er konferansier Matt Smith. Fra venstre: Jonas Driveklepp, Anja Schönhaug, Marte Gråberg, Dag Helge Scott, Synnøve Sagafos, Jostein Magnussen, Torgeir Beyer, Kenneth Lemik og Marte Brennbakken

Netlife arrangerte digital konferanse: – Vi er kjent for å være kreative

– Vi fant fort ut at vi ville utfordre dette formatet, sier prosjektleder for Y Oslo, Marte Brennbakken.

Publisert

Nylige gjennomførte Netlife konferansen Y Oslo som et live-event med kultur-produksjonsselskapet VI ER LIVE som partner, opplyses det om i en pressemelding.

Pandemien hindrer at man kan gjennomføre fysiske arrangement, så Netlife måtte finne en annen løsning enn først tenkt.

Fagkonferansen Y Oslo trekker til seg deltakere som er interessert i bedre kundeopplevelser, innovasjon og gode digitale tjenester, står det i meldingen.

— Vi har sett på mange digitale fagkonferanser i år og alle er ganske like. I stor grad er det ferdiginnspilte foredrag fra rundt om i verden, eller så sitter de rett opp og ned hjemme i stua og streamer via verktøy som Zoom eller Teams. Vi fant fort ut at vi ville utfordre dette formatet, sier prosjektleder for Y Oslo, Marte Brennbakken.

Netlife jobber med å forbedre kundeopplevelsen i alle produkter og tjenester og smykker seg selv med å aldri gå på kompromiss med brukeren. Derfor var det folka som var i sentrum når de skulle ha en stor digitalkonferanse.

— Vi spurte oss selv hva som skal til for at vi orker å sitte foran skjermen i to dager, når det er mye skjermtid ellers også. Våre arrangement er kjent for å være kreative og “noe for seg selv”. Dette ville vi gjenskape, også digitalt.

Hun forteller at det for dem var viktig å skape en «opplevelse utenom det vanlige» som skaper engasjement i faglige, felles diskusjoner og tillegg til at de ønsket å holde på oppmerksomheten til folk.

— Vi fant ut at de beste i bransjen som har produsert innhold med høyest kvalitet var produksjonsselskapet Vierlive. Så, da inviterte vi oss selv til dem.

Daglig leder i Vierlive, Gard Mortensen, beskriver forholdet mellom de to bedriftene som en «perfekt match».

— Vi fant tonen med Netlife fra første sekund. Vi synes det er kjempegøy at de ville utfordre den klassiske digitale konferanseopplevelsen med noe som aldri er gjort før, sier Mortensen.

Powered by Labrador CMS