Lena Simone Jensen starter sommeren med jobb og iskaffe-pauser på terrassen før ferden går nordover for å besøke familie
Lena Simone Jensen starter sommeren med jobb og iskaffe-pauser på terrassen før ferden går nordover for å besøke familie

Sommerpraten:

Lena mener årets flause er medias mobbing av Tix: – Jeg unner ham all den støtten han fikk fra folket

Takker Andreas Haukeland for alt han gjør og betyr for barn og unge med Tourettes.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det Lena Simone Jensen, kreativ leder i Turbo Kommunikasjon som svarer.

– Hva gjør du i sommer?

– Sommeren starter med jobb og iskaffe-pauser på terrassen før ferden går nordover for å besøke familie. Håper på godt vær, midnattsol, naturopplevelser og god stemning. Er vi ekstra heldige får vi også muligheten for å bruke billettene til Gotland uten å havne i karantene. Og så vil jeg bade masse! Det siste må jeg jobbe litt med ettersom jeg er en pyse i vannet.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Jeg får alltid sommerfølelse av å sette på Jack Johnson.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– Med kun ett ord må det vel bli: Clubhouse. Men sånn generelt er det godt å kjenne på positive vibber i bransjen etter et 2020 med mer usikkerhet. Mange har snudd seg rundt for å tilpasse seg pandemien og funnet løsninger og måter å jobbe på som fungerer digitalt. Jeg vet det har vært utfordrende. Nå er jeg spent på høsten og har trua på at kreativiteten kommer til å boble over i fysiske møter. Jeg gleder meg!

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Min kollega, Martine Larsen Rygh, imponerer meg stadig. Hun er faglig dyktig og det fins ikke den ting hun ikke fikser, men mest av alt imponerer hun med å holde hodet kaldt og hjertet varmt når det stormer hos oss selv eller hos kundene våre. Det er en egenskap jeg beundrer. Jeg vil også trekke frem psykolog og influenser Maria Østhassel som står bak @psyktdeg. Det er helt rått å se hvordan hun byr på seg selv for å spre (livs)viktig informasjon om psykisk helse på en måte som ufarliggjør temaet på målgruppens språk. Generelt heier jeg på folk som bruker stemmen sin på å hjelpe eller heie på andre i sosiale medier!

– Hva er årets flause til nå?

– Det må bli medias mobbing av Tix, det var trist å se på. Jeg unner ham all den støtten han fikk fra folket og sender ham en stor takk for alt han gjør og betyr for barn og unge med Tourettes.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Jeg kan ikke komme på noen store tabber som svir på samvittigheten. Heldigvis er tabbene jeg nå gjør i sosiale medier relativt enkle å løse, i forhold til tabbene jeg gjorde de syv årene jeg jobbet i forlagsbransjen. Gjorde jeg en feil i et fysisk magasin måtte jeg stå i det og løse det på best mulig måte i neste utgave, mens i sosiale medier kan jeg være rask på labben og rette opp tabber før de skaper for mye trøbbel.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Jeg vil påstå at i store deler av kommunikasjonsbransjen må man prøve og feile for å finne ut av hva som fungerer – om det er for en bestemt kunde eller en bestemt kanal. Spesielt i sosiale medier går utviklingen raskt og man må tørre å teste ut nye ting. Det som funket forrige halvår, funker nødvendigvis ikke i dag. Bare se på hvordan reachen på videoer flatet helt ut i november/desember i fjor. Jeg opplever at dette er en bransje som deler villig, vi er mer kollegaer enn konkurrenter, så om du lurer på noe (og det gjør du selvfølgelig!): Spør! Spør en kollega, bransjekollega eller bruk en faglig gruppe – «Kommunikasjonskvinner» på Facebook er gull verdt.

Powered by Labrador CMS