TV 2-sjef Olav T. Sandnes med TV 2 sin nye logo bak.
TV 2-sjef Olav T. Sandnes med TV 2 sin nye logo bak.

Nå tar TV 2 i bruk den nye logoen

Samtidig forsvinner TV 2 Sumo.

Publisert Sist oppdatert

– I dag ser mange at vi har byttet logo, og TV 2s nye profil er med på å løfte oss inn i en ny tid. Noen vil sikkert savne det gamle totallet en stund, og lure på hvorfor en ny identitet var nødvendig. Men TV 2 står i en større endringsprosess enn som så, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2 i en pressemelding.

Hyllet av ekspterter

I slutten av januar i år presenterte TV 2 sin nye logo, som ble hyllet av eksperter som KOM24 snakket med.

TV 2s nye visuelle identitet bygger på at det moderne Norge er sammensatt og mangfoldig, at TV 2s oppgave er å forene ulike historier, se hver sak fra flere sider og gi folk historier som ikke alle andre forteller. Gjennom å forene fortellingene fra by og land, om ung og gammel, med et nærere blikk, skal TV 2 være tett på med historiene som engasjerer.

– Vår nye visuelle identitet representerer bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte – fordi vi må oppleves som det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier TV 2-sjefen i pressemeldingen.

Merkevareendringen betyr ikke bare en oppussing av logo og grafikk: Den nye profilen er et visuelt uttrykk for den veien mediehuset skal gå i årene som kommer.

– Endringene vil prege både programutvikling, publisering, produktutvikling, og hvordan hver enkelt ansatt jobber. Dette gjør vi fordi vi brenner for å lage se beste programmene og den beste journalistikken. Kun på den måten vinner vi kampen om folks tid, sier Sandnes.

Store og små skritt

I første omgang er det strømmetjenesten TV 2 Play som kommer i ny drakt, sammen med TV 2s hovedkanal og TV2.no. Øvrige kanaler, plattformer og materiell vil moderniseres fortløpende.

– Endringene av og i TV 2 er ikke noe som ferdigstilles over natten. De som følger oss, vil se at vi gradvis tar store og små skritt i en ny retning for TV 2. Vi gleder oss spesielt til sommerens fotball-EM, hvor seerne vil merke et helt nytt utrykk på sendingene og innholdet vårt. Det er mye spennende å se frem til, avslutter Olav T. Sandnes. S

Det er designbyrået Bold som har utformet den nye visuelle identiteten til mediehuset.

Powered by Labrador CMS