Med over 3 milliarder Visa-kort som kan brukes på over 70 millioner brukersteder i over 200 land, i samarbeid med titusenvis av partnere, bidrar nettverket til økonomisk inkludering på tvers av landegrensene.

Visa moderniserer utseendet med ny identitet

Og lanserer samtidig en global kampanje for å sette søkelys på økonomisk inkludering.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Visa introduserte i dag et modernisert utseende for sitt ikoniske varemerke, og lanserer samtidig en global kampanje for å sette søkelys på økonomisk inkludering.

– «Forbrukere og bedrifter stoler på kraften i de fire bokstavene i det de åpner lommeboken, betaler en leverandør, går inn i en butikk, eller sjekker ut online. Det de ikke ser er et dynamisk nettverk av mennesker, partnerskap og produkter», sier Lynne Biggar, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer i Visa.

Det kommer frem i en pressemelding onsdag.

Målet om å gi tilgang for alle til å delta i den globale økonomien, skal uttrykkes gjennom en modernisert og dynamisk visuell merkevareidentitet.

Symboliserer endring

Den nye identiteten er skapt i partnerskap med det ledende designfirmaet Mucho. Kampanjen Meet Visa deler et første glimt av den utviklede visuelle merkeidentiteten, med oppdaterte farger for digital innvirkning, en tilpasset skrifttype laget for optimale digitale opplevelser, samt et oppdatert merkevaresymbol designet for å uttrykke formålet bak organisasjonen.

Kampanjen, Meet Visa, fremhever kraften i nettverket, og er utviklet av det prisbelønte byrået Wieden+Kennedy. En kort film regissert av Malik Hassan Sayeed inviterer verden til et selskap som jobber for alle.

I løpet av 2021 vil Visas nye merkevareidentitet bli synlig i over 200 land og territorier der Visa er representert.

Powered by Labrador CMS