Innholdsrådgiver i Trigger, Sindre Prestby.
Innholdsrådgiver i Trigger, Sindre Prestby.

Sindre lever fortsatt på sommerminnet fra 2019 – da møtte han sin Sindre

– Vi tilbrakte nesten hele sommeren i vannkanten på Gressholmen.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det innholdsrådgiver i Trigger, Sindre Prestby, som svarer i sommerpraten.

– Har du pass?

– Pass er på plass.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Skal tilbringe sommeren med hvitvin, mitt «nye» analoge kamera og en italiensk ordbok. Har allerede sneket inn en tur til Amalfikysten på forsommeren, og nå står Norgesferien for tur. Lykken har gjort det sånn at jeg har familie over hele landet, og jeg gleder meg til å endelig besøke dem igjen – før turskoene knyttes for å bestige noen fjell i Jotunheimen. Det skal sies at jeg fortsatt dagdrømmer om Italia, så kanskje det blir en ny tur sørover.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Jeg lever ærlig talt fortsatt på sommeren 2019, men det var faktisk en utrolig fin sommer. Det startet med en magisk Pride-feiring i Oslo med nære venner, som ble toppet av at jeg møtte en annen Sindre, som nå er samboeren min. Vi tilbrakte nesten hele sommeren i vannkanten på Gressholmen.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Adidas gjorde et inspirerende stunt i England rett over nyttår-ish. Det er mer enn fem ganger så mange statuer av menn enn det er av kvinner i London. Dette ønsker Adidas å gjøre noe med, samtidig som de ønsker flere kvinner inn i sport og vil løfte opp kvinnelige utøvere til samme nivå som mannlige. Det ble til en kampanje der de 3D-printet og stilte ut 8 fargerike og bærekraftige statuer av kvinnelige sportsutøvere og aktivister, rett ved London Bridge – som nå står permanent rundt om i landet. Jeg opplever at skillet kanskje er like stort i hvor ofte kvinner og menn omtales i idrettssammenheng, og blir inspirert av måten de agendasetter tematikken og lar innsikt være en del av det kreative. Selv har jeg jobbet med en annen type inkludering gjennom kampanjer med Norges skeiveste idrettsklubb i Raballder Håndball – og dette inspirerer til videre arbeid for et bedre tilbud for alle i idretten.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Jeg mener at ingen står helt alene om noe i denne bransjen. Derimot synes jeg det er veldig spennende å følge nye miljøer som utmerker seg, og er spent på hva vi får se av det relativt nye byrået Noe, med Nicoline Lysholm og Agnes Hagen Frogner. Det virker som at de har en god magefølelse på hva som fungerer, og stoler på denne i stedet for å gå omveier i lange prosesser – samtidig ser det de produserer smashing ut.

– Når tryna du sist på jobb?

– Klassisk nok tryna jeg på en Bolt foran operaen på vei til et kundemøte – rett før klokken 9, 18. mai.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Det å lykkes i kommunikasjonsbransjen har sikkert flere individuelle definisjoner, uansett tror jeg man kommer langt med innsats. Noe av det beste man kan gjøre er å investere mer energi og tid i sin første jobb enn det man kanskje ser for seg. Det handler om å bli kjent med bransjen, arbeidsoppgavene, og ikke minst få trent opp arbeidskondisen sin. Man sitter igjen med mye nyttig erfaring når man har prøvd og feilet noen ganger. Legger man grunnlaget, vil mulighetene komme til å etablere seg og utfordre.

Powered by Labrador CMS