– Jeg har hårete mål neste år i begge leire, så det gjelder å sette av tid og energi til det. Det gleder jeg meg til, røper CEO i Schibsted Partnerstudio, Mikaela Folkestad.

Julepraten 2022:

Partnerstudio-sjefen forbereder seg på et usikkert 2023

– Men i tider med potensiell nedgang finnes det alltid muligheter, så det gjelder å være i stand til å spotte de. Jeg tror det blir litt «fighter spirit» i bransjen neste år, og som MMA-fan kan jeg si at det passer meg fint.

Publisert Sist oppdatert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det daglig leder i Schibsted Partnerstudio, Mikaela Folkestad, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– I år skal jeg på hytta på fjellet med familien. Så det blir god mat, ski, trugeturer, julefilmer og fullstendig fjellro – som vi kaller hytta.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– I år blir det en slags kombinasjon av nytt og tradisjon. Vi har nettopp begynt med and som har vært en suksess, så det fortsetter vi med. Mormor er med på hytta i år, så da må hun få ribbe som hun har gledet seg til i hele år. I tillegg er jeg svak for gode medisterkaker, så det må jeg ha. Jeg har faktisk fått det av innholdssjef i Partnerstudio, Svein Arne Haavik, i julegave, så de gleder jeg meg veldig til å spise.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Marsipan er en must have for meg. Og julen er ikke komplett uten Ringenes Herre, Harry Potter og The Holiday - litt fantasy og litt romantikk er den beste komboen for meg. Jeg har nettopp begynt på boken «The Originals», som lover godt, og den gleder jeg meg til å lese ferdig i julen. Jeg er veldig glad i å preppe for det nye året, så mye tid vil nok gå i refleksjon, meditasjon, planlegging og målsettinger.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det må være todelt: på hjemmebane er det en tur til Costa Rica rett etter at verden åpnet opp, som var helt magisk hvor jeg lærte meg å surfe (sånn cirka). Og på jobb er det fylt av mange små øyeblikk og wins gjennom mitt første driftsår, men det toppet seg da vi vant årets content- og performancebyrå i høst.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

– Jeg må si at jeg ikke irriterer meg så mye over bransjeuttrykk, og vet at sånne ting går i sykluser. Jeg tror det uttrykket som virkelig er et buzzword, men som bare blir viktigere og viktigere i årene som kommer er AI. Utviklingen her går i stormhastighet, og det gjelder å holde tritt med den teknologien. I julen koser jeg meg ekstra med gode svar fra ChatGPT.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– Bransjen har et slags usikkerhetsslør over seg om dagen. Men i tider med usikkerhet og potensiell nedgang finnes det alltid muligheter, så det gjelder å være i stand til å spotte de. Jeg tror det blir litt «fighter spirit» i bransjen neste år, og som MMA-fan kan jeg si at det passer meg fint.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Vekst - både personlig og på jobb. Jeg har hårete mål neste år i begge leire, så det gjelder å sette av tid og energi til det. Det gleder jeg meg til.

Powered by Labrador CMS