Byråsjef i Mindshare, Petter Skippervold, kommer med gode tips til hva du bør se og lytte til denne påsken.

PÅSKEPRATEN:

Dette tror byråsjefen vil prege vinnerne i årene som kommer

Byråsjef i Mindshare, Petter Skippervold, kommer og med gode tips til hva du bør se og lytte til denne påsken.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det byråsjef i Mindshare, Petter Skippervold, som svarer i spalten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Det blir en annerledes påske. Normalt reiser jeg sammen med familien på hytta i Lillesand for å oppleve Sørlandsvåren og besøke slekt og venner. Det gjør vi også i år, men uten den sosiale dimensjonen som jo er det mest kjærkomne med ferie og fritid. Påsken i år handler alt om å overholde myndighetens råd om å møte færrest mulig mennesker. Jeg forstår det, men det blir rart. Det blir en påske med det sosiale håndbrekket på. Samtidig handler påsken jo også om håp og nye muligheter, og mitt håp er at denne påsken blir til en tilnærmet normal sommer.

– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– NRK-serien, Den tynne blå linjen, vil jeg varmt anbefale. En vakker og nær fremstilling av politifolk i Malmø, som har inspirert andre politietater rundt om i Europa, blant annet Oslo-politiet. Det er vakre personskildringer og for meg handler det aller mest om enkeltmennesker som bryr seg og som ønsker å gjøre verden til et bedre sted. Den tynne blå linjen, der altså. Vakkert. Rådebank skildrer ungdom og mental helse på en nyskapende måte, og er årets må-se-serie.

– Og siden det er påske vil jeg gjerne også nevne VGs podkast Sjalusimannen av Jo Nesbø. En påskekrim i fire episoder, elegant over påsketemaet.

– Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– Jeg kjenner ikke rasjonale bak Tines valg i denne saken, men regner med de har gode grunner for å ta påskekrimmen ut i et digitalt univers. Generelt vil jeg si at det ligger mange og spennende muligheter i digitale uttak, og man ønsker jo å knytte forbrukerne tettere til seg gjennom engasjementet. Men så er naturlig at endringer av etablerte samfunnsinstitusjoner som Tines melkekartong medfører kritikk, så det hadde vært umulig å unngå.

- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Oi. Her blir det vrient å trekke frem én ting, men generelt er jeg veldig glad i folk. Jeg setter folk først, og jeg tror at folk må ha det bra for å gjøre en best mulig jobb. Tett samarbeid med våre oppdragsgivere og partnere i godt lagspill for å oppnå noe som gir mening og mestring, ja, da har jeg det mest moro. Dessverre viser det seg at det er vanskeligere å gjenskape denne energien i digitale flater. Derfor velger jeg å svare at det morsomste jeg har opplevd på jobb ligger foran meg i tid, det er når vi alle er tilbake på kontoret.

- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Covid-19 vil uten tvil prege resten av kommunikasjonsåret. Det vil mest sannsynlig også overskygge høstens valg og alle andre begivenheter som normalt setter agendaen. Ikke bare vil Covid-tematikken prege diskusjonene, men pandemien har også påvirket måten vi jobber på. Med Helsedirektoratet som oppdragsgiver har vi blitt utfordret både på måten vi angriper en problemstilling, men også på hvordan vi løser dem. Vi har gang på gang sett at det som gav resultater i 2019 gaver liten effekt i 2020, men også motsatt. Når ting kommer tettere på, må også kommunikasjonen tettere på. Kontroll på egne data og kunsten å omgjøre data til smart innsikt og bedre kommunikasjon vil prege vinnerne i kommunikasjonsåret og årene som kommer. Det er jeg trygg på.

Powered by Labrador CMS