Mads Blybakken skifter jobb 1. september.

Mads Blybakken går til nyopprettet stilling i Foodora

– Skremmende, men i en positiv forstand.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det er en rolle som ikke eksisterer i dag, den skal bygges opp. Så det å få bygge opp min egen rolle sammen med teamet i Foodora, det trigger meg veldig, men det er og skremmende i en positiv forstand. Jeg trår litt utenfor komfortsonen, ikke langt, men litt. Det er der jeg trives best.

Det sier Mads Dokka Blybakken til KOM24.

– Utrolig spennende tidspunkt

1. september begynner han i en nyopprettet stilling som kommunikasjonssjef i foodora. Han kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Abelia. Den formelle tittelen er senior PR and communications manager.

Mye av jobbbyttet skyldes timing.

– Det er et utrolig spennende tidspunkt for foodora. Det går på at det er mange ting som møtes her nå, både en plattformmodell og den norske modellen. foodora er et techselskap og plattformselskap som vokser frem og så er det den norske arbeidslivsmodellen, sier han.

Han sier og at det kommende valget og de potensielle endringene som kan skje med et regjeringsskifte, og gjør det hele mer spennende.

Blybakken har vært i Abelia i to og et halvt år og før det var han i Gambit i fire år.

– Tiden i Abelia har vært kjempespennende. Det er midt i krysningspunktet arbeidsliv, næringsliv og politikk. Det er en spagat jeg stortrivs i og det er en spagat jeg skal stå i i foodora, sier han.

For å jobbe med samfunnskommunikasjon og posisjonere en organisasjon, sier Blybakken at man må ha en så bred verktøykasse av kommunikasjonsverktøy som mulig.

– Inngangsporten til arbeidslivet

– Det går på mediehåndtering og posisjonering. Det er og mye man må følge med på, som teknologitrender, politiske trender og kommunikasjonsfaglige trender, sier han.

I sin nye jobb skal han være med og stake ut den samfunnsposisjonen Foodora skal ha videre.

– Foodora ansetter mange og de ansetter flere og flere. De er inngangsporten for mange i det norske arbeidslivet, i et samfunn der det blir vanskeligere å vanskeligere å komme inn på arbeidsmarkedet, særlig for folk fra andre land eller med annen utdanning. Derfor er de viktige på arbeidsmarkedet, sier han og mener og at selskapet har og en posisjon når det kommer til å oversette det som skjer på teknologi og handlefronten.

– foodora er et selskap som har fått en del kritikk for hvordan de behandler sine ansatte?

– foodora har tatt kritikken på alvor og har det slik at de som ønsker det kan få fleksibilitet, men det er og mulighet for tariff og mer tradisjonell tilknytning til arbeidslivet, sier han.

Men før han skifter jobb skal han gjøre ferdig noen prosjekter for Abelia.

Powered by Labrador CMS