Jeg tror det vil kreve en større grad av differensiering og fokus på bærekraftig utvalg for å bli valgt hos kundene i fremtiden, sier Ingebjørg Hjortdahl.

Reitan Convenience henter ny markedsdirektør fra BAMA

– Kombinasjonen av erfaring med markedsføring, forretningsutvikling og ledelse gjør at hun passer perfekt.

Publisert

Etter tolv år i BAMA melder Ingebjørg Hjortdahl overgang til Reitan Convenience Norway (RCN). I BAMA har hun hatt flere roller, og var sist markedssjef der hun har jobbet med alt fra kampanjer, trender og innovasjon til innsikt og analyse.

– RCN er et utrolig spennende selskap. Det er spennende mennesker, merkevarer og visjoner. Og jeg gleder meg til å jobbe enda tettere på kunden, sier Hjortdahl, i en pressemelding.

Må tilpasse og fornye seg

RCN huser de tre merkevarene Narvesen, 7-Eleven og YX 7-Eleven, og den nye markedssjefen påpeker at convenience-bransjen som helhet forandrer seg.

– Først og fremst ser vi at forbrukerne er i konstant endring. Samtidig gir det store muligheter til de aktørene som tilpasser seg og fornyer seg. Jeg tror det vil kreve en større grad av differensiering og fokus på bærekraftig utvalg for å bli valgt hos kundene i fremtiden.

Hjortdahl vil ha ansvaret for å videreutvikle varemerker, butikkdesign og kampanjer.

– Fremover skal vi bli enda mer synlige med blant annet flere kampanjer som spiller på humor og glede. Merkevarene jobber også med å oppgradere en rekke butikker i henhold til nytt konsept – som ikke bare er nytt design og utseende, det er også en kiosk som skal gjøre handelen mest mulig effektiv.

– Passer perfekt

Administrerende direktør i Reitan Convenience Norway, Anna Maria Carnemark, er godt fornøyd med å få Hjortdal med på laget.

– Kombinasjonen av erfaring med markedsføring, forretningsutvikling og ledelse gjør at hun passer perfekt som vår nye markedsdirektør.

Ifølge selskapet skal de tre merkevarene i tiden fremover satse mer på sunnere produkter og mer variasjon i butikkenes produktsortiment.

– Derfor passer det perfekt å få med Ingebjørg med sin lange erfaring fra BAMA. Vi så etter en person som kan hjelpe oss med å nå ut til kundene, utvikle merkevarene våre, som er strategisk, men samtidig gjennomfører de planene vi har. Det fant vi med Ingebjørg, avslutter Carnemark.



Powered by Labrador CMS